۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۵۳۶۷۵
رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق:

فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی عراق را از چنگال داعش نجات داد

رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق بیان داشت: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی، عراق را از چنگال جریان تروریستی داعش نجات داد.
خالد الملا

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق در دیدار با علمای الازهر و اعضای وزارت اوقاف مصر گزارش از وضعیت سیاسی، دینی و اجتماعی این کشور به آنان ارائه کرد و اظهار داشت: جریان تروریستی داعش از ضعف امنیتی و اختلافات موجود میان احزاب سیاسی نهایت استفاده را کرد و به قلع و قمع مردم عراق حتی اهل تسنن پرداخت.

وی افزود: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی برای مبارزه با جریان تروریستی داعش در جهت دفاع از اراضی، ملت و مقدسات عراق صادر شد و دارای تاثیر بسیاری در توقف پیشروی داعش و نفوذ آنان به مناطق مختلفی نظیر بغداد بود.

رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق خاصرنشان کرد: مردم عراق پس از فتوای جهاد کفایی مرجعیت از سراسر این کشور برای پیوستن به بسیج مردمی و ایستادن در مقابل جریان تروریستی داعش می‎آمدند و یک صف واحد و متحدی را در برابر تروریسم تشکیل دادند و به کمک نیروهای امنیتی و ارتش پرداختند و در نتیجه به پیروزی نظامی دست پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ملت عراق در دوران کنونی در حال جنگ فکری با تکفیری‎ها هستند، اظهار داشت: عراق از کشورهای دارای اختلافات و تنوعات دینی، مذهبی و قومی بسیاری است بر این اساس دشمنان با انتشار اندیشه‎های تکفیری درپی ضربه زدن به مردم این کشور هستند.

علمای الازهر نیز در این دیدار گفتند: طی بازدید‎های که از عتبات مقدس و حوزه‎ علمیه و دیدارهای که با علمای عراق در نجف اشرف، کربلا و بغداد داشتیم، وحدت ملی و اسلامی ملت عراق مافوق تصور ما بود.

یوسف الغواب از اندیشمندان مصری بیان داشت: اگر فتوای مبارک حضرت آیت الله سیستانی که منجر به تاسیس گردان‎های مختلف بسیج مردمی شد، نبود اکنون پایتخت‎های کشورهای عربی سرنگون شده و آثار باستانی مصر نظیر اهرام ثلاثه و ابوالهول نابود شده بودند./994/ب902/ف

ارسال نظرات