۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۴۲۴۱
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی:

روابط حوزه نجف اشرف و قم بسیار نزدیک و ریشه‎دار است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران بیان داشت: روابط حوزه نجف اشرف و قم در بسیاری از مسائل نظیر اداره جامعه اسلامی، موسسات و مراکز دینی و علمی نزدیک و ریشه‎دار است.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه نجف اشرف و مسؤولان موسسه تفسیر و علوم قرآن اسراء در کوفه بیان داشت: دشمنان اسلام درپی سنگ اندازی در مسیر پیشرفت مسلمانان است و از همه ظرفیت‎ و توانایی‎های خود برای از بین بردن دستاوردهای مسلمانان استفاده می‎کند.

وی افزود: علما، طلاب علوم دینی، موسسات، مراکز علمی و دینی وظیفه نشر فرهنگ اسلامی برگرفته از سیره اهل بیت (ع) را دارند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران گفت: موسسات و مراکز دینی باید با هدف معرفی اسلامی اصیل با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. با تلاش بسیار، مخلصانه و مدیریت مسالمت آمیزمی‎توانیم به اهداف عالی دست پیدا کنیم. مدیریت ضعیف منجر به بی ثباتی و جلوگیری از دستیابی به اهداف مورد نظر می شود.

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که ما برای رسیدن به اهداف بزرگ اسلام نیاز داریم این است که مسؤولیت‎ها، مشکلات و چالش‎ها را بپذیریم، زیرا منجر به پیشرفت جامعه می‎شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی اظهار داشت: روابط حوزه نجف اشرف و قم در بسیاری از مسائل نظیر اداره جامعه اسلامی، موسسات و مراکز دینی و علمی بسیار نزدیک و ریشه‎دار است.

حجت الاسلام سید رزاق موسوی مدیر موسسه تفسیر و علوم قرآن اسراء در کوفه در این دیدار گزارشی از فعالیت‎های خود خدمت حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ارائه کرد و خواستار افزایش روابط میان موسسات دینی و علمی ایران و عراق شد./994/ب902/ف

ارسال نظرات