۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۹۸۲۹
مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز:

رفتار و کردار عقیله بنی هاشم پاسخ بسیاری از فتنه ها و گرفتاری های امروزی است

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز به تلاش های صورت گرفته برای پایین آوردن مقام و منزلت زن در حد خودنمایی و لذت های جنسی اشاره کرد و گفت: رفتار و کردار عقیله بنی هاشم پاسخ بسیاری از فتنه ها و گرفتاری های امروزی است.
حضرت زینب (س)

حجت الاسلام سامی منصوری، مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه مقام و منزلت زن کمتر از مرد نیست، خاطرنشان کرد: جنبش های نرم و روشنگرانه ارزشی همچون نبردهای نظامی دارد که در این باره حضرت زینب(س) به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش پرداخت.

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز اظهار داشت: زنان در برخی جایگاه ها و مناسبت ها کارآیی و تأثیر بیشتری از مردان دارند و رفتار و کردار عقیله بنی هاشم پاسخ بسیاری از فتنه ها و گرفتاری های امروزی است.

این مقام مسؤول به تلاش های صورت گرفته برای پایین آوردن مقام و منزلت زن در حد خودنمایی و لذت های جنسی اشاره کرد و گفت: اسلام خواهان همدوشی زنان با مردان برای حقانیت و یافتن حق است و حضرت زینب(س) در این باره الگویی مثال زدنی برای مردان و زنان جامعه اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام منصوری به روشنگری های حضرت زینب(س) در قبال دسیسه ها و جنایت های بنی امیه اشاره کرد و افزود: آن بانوی بزرگوار علی رغم دوری از مردان و فعالیت های زنانه اما در واقعه قیام کربلا بصورت علنی حضور و به روشنگری پرداخت.

وی ادامه داد: اسلام به زنان توصیه می کند که برای دفاع از حق در صحنه ها حضور داشته باشند و حضرت زینب(س) چنین توصیه ای را با حفظ مقام و منزلت زن بودن، به بهترین شکل ممکن ادا کرد.

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز بیان داشت: در دوران زندگانی حضرت زینب(س)، حق و باطل به رویایی پرداختند و اسلام در خطر قرار گرفت اما آن بزرگوار با روشنگری حقانیت اسلام و قیام امام حسین(ع) را تبیین کرد.

این مقام مسؤول شجاعت، به روز بودن، صحنه آرایی و صحنه گردی، دوری از حاشیه و حضور در صحنه ها، صبر و استقامت در برابر مشکلات را درس های برگرفته شده از زندگانی عقیله بنی هاشم برشمرد./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات