۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۶۳۷۵۶
حجت الاسلام جلالی خبرداد؛

پذیرش حوزه علمیه اصفهان تا نیمه مردادماه ادامه دارد

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه پذیرش حوزه علمیه برادران از ابتدای بهمن سال ۹۶ آغاز شده است، گفت: به دلیل کثرت مراجعات، ثبت نام حوزه علمیه اصفهان تا نیمه مردادماه ادامه دارد.
حجت الاسلام جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جامعه ما نیازمندان کارشناسان دینی است، گفت: در آیه شریفه «نفر» بیان می‌شود چرا از هر قوم و بلادی عده‌ای برای فهم عمیق در دین مهاجرت نمی‌کنند؟ همه باید شناخت از دین داشته باشند اما تفقه به معنای فهم عمیق دین و پیدا کردن تخصص در دین است.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم جامعه دینی و اسلامی داشته باشیم نیاز به کارشناسان دینی داریم، دین با منابع خود یعنی کتاب و سنت و فقه و اخلاق و معارف مختلفی که دارد به نحو عمیق در حوزه های علمیه اتفاق می‌افتد و کارشناسان دینی در نظام ولایت فقیه و دینی برای تبلیغ و نظارت در امور مختلف و تحقیق و تدریس علوم دینی مورد نیاز هستند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به واجب کفایی بودن تحصیل در حوزه علمیه در دیدگاه مراجع تقلید نظیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اظهار کرد: پذیرش حوزه علمیه برادران استان اصفهان از ابتدای بهمن سال 96 آغاز شده، در اردیبهشت آزمون کتبی برگزار شده است اما ثبت نام کشوری از طریق سایت اینترنتی ادامه دارد و دهه آخر تیرماه پایان مرحله دوم ثبت نام در حوزه علمیه اصفهان است و این ادامه داشتن ثبت نام به دلیل وجود مراجعات برای ثبت نام است و آخرین مهلت ثبت نام بستگی به مراحل و مراجعین دارد و به احتمال زیاد 15 مرداد آخرین مهلت ثبت نام خواهد بود.

حجت الاسلام جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: مراحل پذیرش ما از ثبت نام آغاز می‌شود و پس از آن امتحان کتبی در قالب 100 سؤال تستی برگزار خواهد شد و پس از آن مصاحبه گزینشی برگزار خواهد شد، پس از مصاحبه نیز افراد وارد کلاس‌های درس خواهند شد البته به صورت دوره تثبیتی و آزامایشی، پس از آن آزمایش‌های سلامت جسمی و روحی از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار خواهد شد و تحقیقات محلی برای صلاحیت‌های فردی انجام می‌شود، در نهایت پس از این مراحل تثبیت خواهد شد.

وی با اشاره به پذیرش از مقطع متوسطه در حوزه علمیه اصفهان از پایه هشتم، تصریح کرد: هرساله تعداد زیادی متقاضی دانشگاهی داریم که مدرسه‌ای ویژه آنها در خیابان مسجد سید در نظر گرفته شده است، در اصفهان مدارسی نیز مخصوص مقاطع متوسطه و دیپلمه‌ها در نظر گرفته شده است، دو نظام آموزشی برای طلاب در اصفهان وجود دارد، یکی نظام آموزشی بلند مدت با 4 سطح که مقطع دکتری است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه 37 مدرسه در استان اصفهان با نظام آموزشی بلند مدت در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: نظام کوتاه مدت یا سفیران هدایت دیگر نظام آموزشی حوزه علمیه اصفهان است که 3 مدرسه سفیران هدایت در استان اصفهان وجود دارد، کف مدرک برای ثبت نام در سفیران هدایت دیپلم است، یک مدرسه هم با نام شهید طباطبایی‌نژاد ویژه حافظان قرآن کریم بوده و دوره‌های حفظ قرآن کریم در آن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به ریزش‌های احتمالی در پایه‌های ابتدایی مقاطع تحصیلی حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: در سطوح و پایه‌های بالا ریزش‌ها بسیار کمتر است و البته گاهی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تشخیص می‌دهد شخصی به دلیل شرایط تحصیلی امکان ادامه حضور در حوزه علمیه را ندارد، دوره سفیران هدایت نیز یک دوره 5 ساله است که نیازمند به گذراندن 195 واحد درسی است و افراد می‌تواند پس از آن یا وارد سطح 3 سفیران هدایت یا پایه هفتم حوزه علمیه اصفهان مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به وجود علما و فضلای بسیار در حوزه علمیه اصفهان، تصریح کرد: بیشترین مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم اصفهانی هستند، محققین و صاحب نظرانی در حوزه علمیه قم حضور دارند که اصفهانی هستند و در حوزه علمیه اصفهان نیز فضلا و پژوهشگران بسیار ارزنده و عالمی در حال تحصیل و فعالیت هستند./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات