۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۶۴۵۴۹
سرمقاله؛

درد آمریكایی ‌ها چیست؟

ترامپیسم یك پدیده در جهان سیاست و روابط بین الملل نیست، ترامپیسم یك تصویر عریان از چهره خبیث آمریكا بدون پرده‌پوشی است.
تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی به بیت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، درد آمریكایی‌ها چیست كه این روزها به پاره كردن قراردادها و پیمان‌های بین المللی و نقض حقوق بین‌الملل و نهایتاً بی‌هویتی و بی حیثیتی روی آورده‌اند؟

درد آمریكایی‌ها چیست كه دیگر چهره خود را پشت ویترین «جامعه جهانی» پنهان نمی كنند و این گونه عریان به صحنه آمده اند؟

درد آمریكایی‌ها چیست كه اكنون به عنوان بزرگترین تهدید صلح و امنیت جهانی رخ نشان می دهند و می خواهند هزینه امنیت خود را از جیب همپیمانان خود در منطقه و جهان بپردازند؟

درد آمریكایی‌ها چیست كه دیگر به فكر همگرایی در جی هشت، جی بیست و دیگر پیمان‌هایی كه متضمن نظم نوین جهانی به قرائت اتاق فكرهای مستقر در واشنگتن بود، نیستند؟

هیئت حاكمه آمریكا این روزها  مرد مستی را می‌ماند كه بطری مشروب در دست دارد و در خیابان‌های جهانی عربده می‌كشد، فحش می‌دهد ، حرف بی‌ربط می‌زند  و مزاحمت برای عابرین جهانی ایجاد می‌كند.

ترامپیسم یك پدیده در جهان سیاست و روابط بین الملل نیست، ترامپیسم یك تصویر عریان از چهره خبیث آمریكا بدون پرده‌پوشی است.

واقعیت این است كه فوران چشمه تولید اندیشه سیاسی و فكری در غرب به ویژه آمریكا متوقف شده است. از ایده‌های لیبرالیسم جز فرآورده‌های فكری فاشیسم، چیزی بیرون نمی آید. آمریكایی‌ها به همان دردی مبتلا شده اند كه آلمان‌ها در اوایل قرن بیستم دچار شدند و جهان را به آتش كشیدند.

زیر كاسه نقض پیمان‌های بین‌المللی و لات‌بازی سیاسی در عرصه حقوق بین الملل از سوی سردمداران كاخ سفید، نیم كاسه‌ای وجود دارد كه نخبگان جهان را به این سو هدایت كرده است كه اگر جلوی آن گرفته نشود فجایع دو جنگ جهانی اول و دوم به شكل دیگری تكرار خواهد شد.

آتش بیار تنور رویكرد فاشیستی آمریكا، صهیونیست‌ها و قارون‌های عرب هستند كه در پخت و پز جنگ‌های آتی نقش اساسی بازی می كنند.

اما مشكل آمریكایی‌ها با ما چیست؟ مشكل آنها با جهان، تقسیم منابع و منافع جهانی است كه در هر یك از پنچ قاره جهان حساب و كتاب خاص خود را دارد و شاید به ما ربط پیدا نكند. مشكل آمریكایی‌ها با ملت ایران این است كه ملت ما به رهبری امام خمینی (ره) فرش زیرپای قدرت آمریكا در كلیدی ترین و حساس‌ترین نقطه جهان یعنی غرب آسیا را كشیده است و آمریكایی‌ها معتقدند پمپاژ بیداری اسلامی و خودباوری در كشورهای جهان به ویژه جهان اسلام از تهران صورت می‌گیرد. آنها معتقدند باید جلوی «روشنگری‌» و «بیدارسازی» و غلبه منطق اسلام و ایران در جهان را از طریق براندازی نظام اسلامی در تهران گرفت. آمریكایی ها معتقدند ایرانی‌ها با تكیه بر اسلام به عنوان نخ تسبیح شكل‌گیری قدرت جدید، منافع واشنگتن را در منطقه و جهان تهدید می‌كنند. آمریكایی‌ها معتقدند درخشش نام پیامبر اعظم (ص) و پیام‌های قرآن و احكام حیات بخش اسلام، سكه «لیبرالیسم» و تفكر «دموكراسی لیبرال» را بی‌اعتبار كرده است.

ایران به کمک اسلام‌شناسان آگاه و خبره، ماركسیسم را به موزه تاریخ سپرده و استخوان‌های شكسته شده ‌آن را دفن كرده است. اكنون به سراغ لیبرالیسم آمده‌اند و همین سرنوشت در انتظار ایدئولوژی دموكراسی لیبرال است كه قرار بود در پایان تاریخ حرف آخر را بزند.

آمریكایی‌ها به اروپایی‌ها و دیگر شركای خود می گویند با چشم باز سرعت تحولات سیاسی و تغییر معادلات قدرت در جهان را ببینید. به آنها می گویند شما قدرت امام خمینی (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه‌ای را دست كم گرفته‌اید، فرصت را دارید از دست می‌دهید، دیر بجنبید استخوان‌هایتان در زیر خروارها خاك خواهد پوسید.

آمریكایی‌ها می‌گویند همه دیكتاتورها در جهان و در رأس آن استكبار و استبداد جهانی در معرض خطر، فروپاشی و سقوط هستند. مردم جهان دنبال اندیشه پاك، حكومت پاكدستان و معنویت معطوف به وحی هستند. این قلم كالاها در هیچ یك از دكان های اندیشه‌های خودساز بشری به ویژه لیبرالیسم پیدا نمی‌شود.

آمریكایی‌ها دشمن شماره یك ملت ایران هستند، چرا كه مردم ما با قدرت و اقتدار و عزت پشت اسلام و قرآن ایستاده ‌اند و حاضرند با شهادت هزینه‌های این ایستادگی را بپردازند.

تحلیل عمیق و بیدارساز و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان از فلسفه تداوم خصومت‌ورزی آمریكا علیه ملت ایران واقعاً شنیدنی است، باید ده‌ها بار آن را بازخوانی كرد تا به عمق شرارت و پستی دشمنان اسلام پی برد و از دل بستن به پیمان با آنها پرهیز كرد. ما امروز بر سر یك پیچ تاریخی قرار داریم.

در مدینه، سه طایفه صهیونیستی با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله پیمان عدم تعرض داشتند؛  بنی قینقاع، بنی نظیر و بنی قریضه هر سه پیمان شكستند و نقض عهد كردند. آنها از این نقض عهد سودی نبردند و در جنگ با مسلمانان شكست فاحشی خوردند كه هنوز هم طعم تلخ این شكست‌ها در ذائقه صهیونیست‌هاست. خداوند در قرآن به مسلمانان وعده فرمود كه قلعه‌های محكم و بلند دشمنی آنها فتح شدنی است. این وعده عملی شد؛ «و انزل الذین ظاهروهم من اهل الكتاب من صیاصیهم و قذف فی قلوبهم الرعب فریقاً تقتلون و تأسرون فریقا» (سوره احزاب، آیه 26) از آموزه‌های قرآن است كه همزیستی مسالمت‌آمیز با اهل كتاب تا زمانی كه آنان یاور مخالفان نباشند و نقض عهد نكنند، جایز است . خداوند می‌فرماید از نیروهای نفوذی و ستون پنجم دشمن و منافقین غافل نباشید. آمریكایی‌ها نمی توانند به زیست بوم وحیانی ملت ما آسیب رسانند.

این آیه به مسلمانان امروز نوید می‌دهد كه برج و بارو و قلعه‌های صهیونیست‌ها و آمریكایی‌ها یكی پس از دیگری به تصرف مؤمنین درخواهد آمد. عملیات اخیر در جولان نشان داد كه چقدر رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر است و حرفی برای زدن در این مورد ندارد.

امید آمریكایی ‌ها در براندازی، به یك مشت غرب‌زده و منافق از خدا بی‌خبر و طرفدار افكار پوسیده لیبرالیسم، فاشیسم و ماركسیسم است .

«ترس»، «عافیت طلبی»، «آماده خوری»، «خود مردم‌بینی»، «انفعال و وادادگی»، «وحدت گریزی» و بالأخره «نفاق و دورویی»، این جریان را به دامن آمریكا و اروپا انداخته است. آمریكایی‌ها به این جریان دل بسته‌اند و آنها را آلترناتیو خود، قبل و بعد از براندازی می‌دانند.

ملت در حركت توفنده انقلابی خود در عبور از این پیچ تاریخی، از روی جنازه آنها عبور خواهد كرد. دولت و ملت و مسئولین نظام، امروز یكپارچه و یكصدا علیه مظالم آمریكا و فریب اروپا قیام كرده اند. امروز برای كندذهن‌ترین و ساده‌لوح‌ترین افراد معلوم شده است درد آمریكایی‌ها و ستیز آنها با ملت ایران، نه سلاح هسته‌ای، نه نفوذ منطقه‌ای و نه حقوق بشر می باشد. آنها به دنبال حیثیت از دست رفته خود هستند و نمی خواهند ایران الگوی اسلامی پیشرفت و توسعه و حیات طیبه برای مردم جهان و به ویژه مسلمانان باشد. ترامپ و صهیونیست‌ها گفته‌اند كه نمی‌گذاریم ایران چهل سالگی انقلاب را جشن بگیرد. آنها  نمی دانند در چهل سالگی، تازه كار شروع می شود. بعثت

نبی اكرم صلی الله علیه و آله از چهل سالگی این وجود نورانی شروع شد. آنچه در این چهل سال به صورت تحكیم زیرساخت‌های مقاومت در ایران و جهان شكل گرفته است مقدمه ظهور و نمود آن بعثت دائمی است. هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند جلوی این ظهور را بگیرد. درد آمریكایی‌ها را با قدرت و مقاومت، درمان می‌كنیم. آنها لیاقت گفتگو را ندارند. ایران در مسیری قرار گرفته است كه آن را می توان پایان گفتگو و آغاز مسیری دانست كه آنها از آن فرار می كنند.

اینكه رهبر انقلاب به نمایندگی از كل ملت ایران در پاسخ به تهدیدات واشنگتن به ترامپ گفتند؛ شما غلط می‌كنید! اعلام یك موضع رسمی از عمق دل ملت ایران و حتی ملت‌های جهان بود. ملت ایران به جولان آمریكا در جهان و جولان رژیم صهیونیستی در منطقه پایان می‌دهد. این پاسخ از بلندی‌های جولان شروع شده و ان شاء الله ادامه خوهد یافت. دوران بزن دررو در سیاست و در حوزه نظامی گذشته است.

ضربه دوم و ضربات بعدی را باید از روز نكبت شروع كرد و به هفتاد سال غصب یك سرزمین مقدس پایان داد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات