۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۰۲۳
کارشناس مسائل سیاسی:

تصویب FATF از توافقات دولت و مجلس است

سعیداوی با اشاره به اینکه مجلسی ها باید پاسخگوی ملت در بحث تصویب برجام باشند، گفت: FATF یکی دیگر از توافقات میان دولت و مجلس است که ما از چنین تصویبی نگران هستیم چرا که تصویب بدون مطالعه دقیق خطراتی به همراه خواهد داشت.
سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه آمریکایی ها در پی برجام های دیگری هستند، اظهار داشت: عده ای نمی خواهند متوجه شوند که با یک مجموعه و نظام بدعهد رو به رو هستیم که برای جمهوری اسلامی ایران مزاحمت های بسیاری ایجاد می کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تاریخ ایران سرشار از مقاومت در برابر زیادی خواهان و مستکبران است، افزود: از آغاز انقلاب اسلامی با یک تحریم سنگین همه جانبه مواجه بودیم که به فضل الهی، جمهوری اسلامی در برابر آن مقام باقی ماند منتهی تنها راه برون رفت از چنین معضلی اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل است.

سعیداوی تعامل با جهان در راستای سرمایه گذاری و حفظ همه دستاوردها و جایگاه انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: نباید به بهانه مذاکرات در برابر خواسته ها کوتاه آمد، متأسفانه در قضیه برجام با کوتاه آمدن ها چیزی به دست نیاوردیم و این اعتراف از زبان دولتمردان صادر شده است.

وی تصریح کرد: طرفداران برجام به خاطر ترس از جنگ به آن چنگ زده اند، حال آن که آمریکا اگر توان جنگ را داشت، لحظه ای درنگ نمی کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید به قدرت داخلی نگاه داشته باشد، خاطرنشان کرد: مجلس در 20 دقیقه برجامی را تصویب کرد که از مفاد آن خبر نداشت و چنین اقدامی نشان از تعامل میان قوه مجریه و مقننه دارد حال آنکه چنین تعاملی به ضرر ملت ایران شد.

سعیداوی با اشاره به اینکه مجلسی ها باید پاسخگوی ملت در بحث برجام باشند، اضافه کرد: FATF یکی دیگر از توافقات میان دولت و مجلس است که ما از چنین تصویبی نگران هستیم چرا که تصویب بدون مطالعه دقیق خطراتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعریف تروریست در غرب و شرق بسیار متفاوت است، گفت: وقتی که جایگاه مجاهد و جلاد در جایگاه ادبیات استکبار جا به جا شود، هرگونه معامله با جهان در چارچوب تروریسم معرفی می شود از این رو شاهد هستیم که بسیاری از شخصیت های کشورمان در فهرست افراد تروریست قرار گرفته اند.

سعیداوی گفت: از آنجا که تعریف تروریسم به افراد ظالمی که قصد براندازی نظام اسلامی را دارند، محول شده است؛ بنابراین برای ما نگران کننده خواهد بود و اصولا ضرورتی ندارد چنین طرحی را امضا و متعهد شویم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات