۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۸۶۹

تشکیل شورای تبلیغ در استان آذربایجان‌شرقی

شورای تبلیغ با هدف پوشش حداکثری مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان‌شرقی به همت مراکز حوزوی و تبلیغی تشکیل شد.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی مدیران مراکز حوزوی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، اظهار داشت: برگزاری کارکاه‌های مختلف آموزشی به ویژه با موضوعات روانشناسی و آموزش های مربوط به سبک زندگی اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با بیان این‌که مرکز خدمات حوزه مسؤولیت خطیر و مهمی در ارتقای سطح معرفتی و آگاهی خانواده های طلاب و روحانیان بر عهده دارد، گفت: برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه روحانیان، باید از ظرفیت‌های استانی استفاده شود، چراکه بهره مندی از اساتید پروازی مشکلات خاصی را دارد که عدم دسترسی بدون محدودیت زمانی یکی از آن موارد است.

حجت‌الاسلام مطهری با اشاره به تشکیل شورای تبلیغ در استان، گفت: بسیاری از مناطق روستایی و دورافتاده آذربایجان فاقد روحانی و مبلغ حوزوی هستند که انتظار داریم سازمان تبلیغات اسلامی با شناسایی آن مناطق و تعامل با حوزه های علمیه در جهت تأمین و اعزام روحانی اقدام جدی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزاری کارگاه‌های تخصصی روان‌شناسی ویژه طلاب و خانواده‌ها با موضوع آشنایی با فضای مجازی، سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، همسرداری و معیارهای صحیح ازدواج را مورد تأکید قرار داد و گفت: آموزش مستمر توام با خلاقیت و ابتکار در روش‌های انتقال مفاهیم ضرورت دارد.

همچنین حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در سخنانی از برگزاری دوره‌های تربیت مربی روانشناسی در تهران خبر داد و اظهار داشت: آماده‌ایم تعداد محدودی از طلاب مستعد را برای شرکت در این دوره اعزام و در آینده از ظرفیت آنها در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که مدارس علمیه استان کمترین میزان موقوفه را دارا هستند، گفت: انتظار داریم روحانیان و مبلغان اعزامی در مناسبت‌های مختلف در جهت ترویج فرهنگ وقف اهتمام ویژه داشته باشند و نیات واقفان خیراندیش را جهت‌دهی کنند، متأسفانه اغلب مدارس علمیه استان با کمبود اعتبارات و منابع مالی مواجه هستند.

بنابر این گزارش، در پایان جلسه حجت‌الاسلام فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، تولید محتوا در فضای مجازی با تحقیق و نظرسنجی کارشناسی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب در دوره تحصیل و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خانواده‌های روحانیان از سوی مرکز خدمات حوزه را خواستار شد./935//۲۰۳/خ

ارسال نظرات