۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۷۷۴۷۲
ابتکار:

۴ ميليون زن خود اتكا در كشور فعاليت مي كنند

معاون رييس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: بر اساس آمار موجود بين سه و نيم تا چهار ميليون نفر زن خود اتکا در كشور هستند كه به لحاظ اقتصادي به درآمدهاي خودشان متکي هستند.
معصومه ابتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، معصومه ابتكار امروز در حاشيه جلسه شوراي اداري كاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأكيد بر موضوع کارآفريني زنان، گفت: از سال گذشته در سطح كشور دوره هاي مهارتي براي کارآفريني زنان اجرا شده به فرا خور وضعيت هاي اقتصادي هر استان زنان از اين دوره ها استقبال کرده اند.

وي افزود: شرکتهاي دانش بنيان، گردشگري، صنايع دستي و در حوزه کشاورزي زنان روستايي از اين طرحها استقبال قابل توجهي داشته اند.

ابتكار با اشاره به اينكه با اجراي طرح هاي اشتغالزايي از سوي دولت طي سال هاي 95 و 96 اشتغال خوبي در كشور فراهم شده است گفت: هر سال بين 850 تا 900 هزار شغل جديد در کشور ايجاد شده است که شمار قابل توجهي از اين مشاغل به خانمها اختصاص داشته است.

معاون رييس جمهور در امور بانوان و خانواده حدود 60 تا 67 درصد از اشتغال بانوان را در حوزه مشاغل خانگي و يا خانوادگي دانست و اظهار داشت: بر اين اساس امور بانوان و خانواده رياست جمهوري بطور خاص روي مشاغل خانگي کار مي کند.

ابتكار استقبال بانوان از اين مشاغل را بسيار چشمگير دانست و با اشاره به اينكه وزارت کار نيز اقدامات خوبي انجام داده است افزود: بر اساس آمار موجود بين سه و نيم تا چهار ميليون نفر زن خود اتکا دركشور هستند كه به لحاظ اقتصادي به درآمدهاي خودشان متکي هستند.

وي همچنين با يادآوري اينكه گفت و گوي ملي خانواده طرحي است که بنا بر ضرورت و با همکاري دانشگاه ها شکل گرفته است، گفت: مراكز پژوهشي دانشگاه ها  اعتقاد دارند درحوزه خانواده که مهتمرين و امن ترين و الهام بخش ترين کانون زندگي بشري است مشکلات زيادي داردکه بخشي ازآن حقوقي و اقتصادي است.

ابتكار از تصويب قانون حمايت از کودکان و نوجوانان در مجلس شوراي اسلامي خبر داد و افزود: قانون حمايت از کودکان و نوجوانان با پيگيري مجدانه دولت پس از 10 سال  انتظار در کميسيون مجلس با درخواست اولويت و پيگيري دولت و مجلس تصويب شد و در انتظار راي نهايي شوراي نگهبان است تا از سوي  دولت اجرايي شود.

وي همچنين از امضاي تفاهم نامه با وزارت دادگستري خبرداد و عنوان كرد: يکي ازمحورهاي اين تفاهم نامه  اجرايي شدن لايحه مهم حمايت ازکودکان و نوجوانان است كه بخشي از اين لايحه درخصوص موضوع هاي تعريف انواع خشونت ها عليه کودکان و نوجوانان به عنوان جرائمي که بايد بطور جدي رسيدگي شود.

معاون رييس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: لايحه بعدي که معاونت پيگيري مي کند و هم اکنون درقوه قضائيه است لايحه تامين امنيت زنان دربرابر خشونت است که رايزني هاي زيادي با قوه قضائيه شده و جلساتي نيز با قضات برگزار شده و انتظار مي رود رييس قوه قضايه اين لايحه را تاييد کند چرا كه مي تواند جامعه را از خشونت ها و آسيب‌ها به سمت امنيت و آرامش پيش ببرد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات