۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۰۴۵۴
به همت انتشارات بوستان كتاب؛

کتاب گذری بر تاریخ تشیع در خوزستان منتشر می شود

علی نژاد از انتشار کتاب «گذری بر تاریخ تشیع در خوزستان» با همکاری انتشارات بوستان کتاب قم در آینده نزدیک خبر داد.
تاریخ تشیع

عبدالکاظم علی نژاد، مورخ و تاریخ شناس خوزستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تألیف کتابی با نام «گذری بر تاریخ تشیع در خوزستان» خبر داد و گفت: کتاب در اصل مقاله ای بود با نام «گذری بر تاریخ تشیع در خوزستان» که به سال 1389 در همایش «خوزستان، دروازه ورود تشیع و امام رضا(ع)» ارائه شد و پس از توسعه مقاله و تبدیل آن به کتاب هم اکنون زیر چاپ قرار گرفته است.

این مورخ خوزستانی با بیان اینکه در مراسم ویژه ای از کتاب رونمایی می شود، بیان داشت: در این کتاب سیر تشیع در خوزستان همزمان با ظهور اسلام و آشنایی آنها با اهل بیت(ع) بررسی شده است؛ چرا که سلمان فارسی که زاده خوزستان می باشد نخستین فردی بود که با محمد و آلش ارتباط داشت.

این تاریخ شناس خوزستانی با بیان اینکه ائمه معصومین برخوردار از یاران و محبان خوزستانی در دوران زندگی بودند، خاطرنشان کرد: شعرای بنامی همچون دعبل خزاعی و ابونؤاس اهوازی و علمای بزرگی همچون علی بن مهزیار اهوازی و حسن و حسین بن سعید اهوازی در تاریخ خوزستان وجود دارند که همگان شیعی و محب اهل بیت(ع) بودند.

علی نژاد ادامه داد: با سند و دلیل سیر تاریخ تشیع در خوزستان و علمای شیعی بنام خوزستان را در ادوار مختلف بررسی و مشخص کردیم ضمن اینکه تاریخ خوزستان در پیش از اسلام بررسی شده است.

وی گفت: در این کتاب نیز به توطئه اخیر استعمار و نوکران سعودی در نامگذاری اهواز به الاحواز اشاره و با بررسی های دقیق مدارک معتبر تاریخی پرده از چنین توطئه ای برداشته و بیان کردیم که به اندازه یک روز در طول تاریخ، الاحواز در خوزستان برای اهواز بکار برده نشده است.

این مورخ خوزستانی تصریح کرد: در کتاب افزون بر تاریخ تشیع به مذاهب و ادیان پیش از اسلام در خوزستان و همچنین فرقه های موجود در استان و شعرای شیعی معاصر و زمان کنونی اشاره شده است.

علی نژاد با بیان اینکه کتاب 300 صفحه ای و برخوردار از تصاویر است، اظهار داشت: معرفی قدمگاه ها و بقاع متبرکه استان نیز به طور مفصل بیان شدند و در نهایت کتاب طی 12 فصل تهیه و به همت انتشارات بوستان کتاب چاپ خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد که کتاب در 2 یا 3 هزار نسخه چاپ می شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات