۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۰۲۴۲
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مردم ایران هیچگاه تسلیم مشکلات اقتصادی نخواهند شد

مردم ایران هیچگاه تسلیم مشکلات اقتصادی نخواهند شد
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی هیچگاه تسلیم مشکلات اقتصادی کشور نخواهند شد و از این مشکل نیز عبور خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید محمد حسینی عصر امروز در نشست هم اندیشی چهل سالگی انقلاب اسلامی که درسبالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد با بیان اینکه برخی اوقات زحمت‌ها و تلاش‌های دوران انقلاب اسلامی نادیده گرفته می‌شود، گفت: بخشی از نادیده گرفتن تلاش‌ها ناشی از ضعف مدیریت است.

وی با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر بها دادن به نیرو‌های مومن و متدین، افزود: برخی فرهنگ غرب را بر فرهنگ اصیل انقلاب ترجیح داده و مانع کار انقلابی‌ها می‌شوند، از این رو برخی غیر مذهبی‌ها و لیبرال‌ها از همان ابتدا در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی در کشور فعالیت کردند و امروز نیز دولت سرمایه گذاری نمی‌کند تا هنر متدین بروز و ظهور داشته باشد.

حسینی گفت: قبل از انقلاب اسلامی اکثریت فعالان عرصه تئاتر و رمان در کشور از توده ای‌ها بودند و بعد از انقلاب اسلامی نیز همان شرایط ادامه داشت و حتی در دوره‌ای برخی از آن‌ها ۲۰ سال خارج از کشور به کشور برگشتند و افکار خود را درسینما پیاده کردند.

به گفته وی، رویکرد سینمای پیش از انقلاب تنها تجاری، سرگرم کننده، سخیف، خشن و در مواردی مبتذل بود، اما سینمای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ژانر‌های مختلف عفیف، حرفه ای، اخلاقی، نجیب و در مواردی فاخر شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ تئاتر و سینما وارداتی غرب بود و برخی نیز متأسفانه آن را پذیرفته بودند، اما به این گونه نبود که از فعالیت همه هنرمندان جلوگیری شود، بلکه با اصلاحاتی کار را ادامه دادند.

حسینی مهتمرین چالش فرهنگی کشور را تقابل بین فرهنگ اسلامی ایرانی و فرهنگ غربی دانست و گفت: منظور از واژه غرب در عبارت فرهنگ غربی، تنها جغرافیا نیست چرا که چنین فرهنگ ابتذالی در سینمای هند وجود دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه توجه به معناگرایی، مستند، سیاست، دفاع مقدس و اجتماع را از جمله ویژگی‌های سینمای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخی از این فیلم‌ها به پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین‌های سینمای ایران تبدیل شدند.

به گفته وی، یک هزار و ۱۴۱ فیلم در ۴۵ سال سینمای قبل از انقلاب اسلامی تهیه و تولید شد که این تعداد تولیدات در ۳۸ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ۲ هزار و ۵۱۷ فیلم رسید و امروز نیز برخی از این فیلم‌ها در جهان شناخته شده و در ردیف فیلم‌های پرمخاطب قرار گرفته است.

حسینی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰۳ فیلم مستند تولید شد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۷ هزار فیلم با مضمون‌های تاریخی، فرهنگی، دفاع مقدس و شخصیت‌ها تولید شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تا سال ۵۷ در مجموع یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در ایران منتشر شد، گفت: بیشتر این کتاب‌ها نیز ترجمه بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه افزون بر یکصد عنوان کتاب در کشور منتشر می‌شود.

حسینی همچنین به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی هیچگاه تسلیم مشکلات اقتصادی کشور نخواهند شد و از این مشکل نیز عبور خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، نشست هم اندیشی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با عنوان ‹‹دستاورد‌ها و چالش‌های فرهنگی در چهار دهه انقلاب اسلامی›› با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ602/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات