۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۴۰۵۸
با حضور پژوهشگران حوزوی برگزار شد؛

نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت

نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت
نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های نسبی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور معاون مرکز الگوی پیشرفت و با سخنرانی پژوهشگران حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های نسبی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت عصر امروز در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم هادی اکبر زاده معاون علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود که وی از مشارکت سه هزار نخبه وپژوهشگر حوزوی و دانشگاهی در تدوین این سند خبرداد و بر ضرورت همکاری بیشتر حوزه برای اصلاح نواقص آن تأکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه، حوزه را بهترین مرکز برای نقد و بررسی عمیق سند اسلامی ایرانی پیشرفت دانست و بر توجه ویژه انجمن های علمی به این موضوع تأکید کرد.

حجت الاسلام حسین علوی مهر عضو انجمن قرآن پژوهشی حوزه با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر مرکز الگوی اسلامی پیشرفت با انجمن های علمی حوزه از کمرنگ شدن فعالیت های مرکزحوزوی الگوی پیشرفت گلایه کرد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام ولی الله نقی پورفر رئيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم و عضو انجمن مدیریت اسلامی با اشاره به لزوم جامعیت و اتحاد جامعه نخبگانی حوزه و دانشگاه در کشور، این مسأله را موجد ثمرات زیادی دانست.

در ادامه حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و عضو انجمن فقه و حقوق با اشاره به تلاش های گسترده چند ساله برای تدوین سند پایه الگوی پیشرفت تأکید کرد که الان مهمترین مسأله وضع ضمانت اجراهای قوی و عملیاتی در مورد این سند است.

حجت الاسلام محمد جواد زارعان عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه نیز با اشاره به ضرورت توجه به عنصر ولایت مداری در تدوین الگوی پیشرفت، عدم توجه به فرامین ولی امر را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست.

در ادامه نشست حجت الاسلام آیینه چی عضو انجمن روان شناسی با اشاره به سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان یک سند طولانی مدت تأکید کرد که لازم است عنصر آینده پژوهی در این سند مورد عنایت قرار بگیرد.

حجت الاسلام محسن مهریزی عضو گروه مطالعات راهبردی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز با بیان این که سند الگو باید روان و جنبه تبیینی آن پررنگ باشد، تأکید کرد که اولین مانع اجرایی شدن یک سند روشن نبودن و تداخل مفاهیم و گزاره های به کار رفته در آن است.

حجت الاسلام حسن یوسف زاده دبیر اندیشکده مبانی مرکز الگوی پیشرفت در ادامه این نشست از آغاز فعالیت های دوباره دفتر حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با همکاری پژوهشگران و اعضای انجمن های علمی حوزه خبرداد.

در پایان این نشست حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به مبانی ساختار سند الگوی پیشرفت بر لزوم تکمیل و اصلاح و پالایش این سند از سوی جامعه نخبگانی کشور تأکید کرد.

یادآور می شود، هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در خرداد ماه سال آینده با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی به دبیری دکتر اکبر زاده برگزار می شود که اعضای شورای علمی این سند عمدتا از پژوهشگران حوزوی هستند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات