۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۹۲۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایت برترین نعمت الهی در حق مؤمنان است

ولایت برترین نعمت الهی در حق مؤمنان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر دین نعمت العظمای خداوند است ولایت سنگ تمام و برترین و والاترین نعمت‌های الهی در حق مؤمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به کارکردهای دین در جامعه، خطاب به طلاب، اظهار کرد: گاهی جوانان سؤال می‌کنند دین به چه دردی می‌خورد؟ پاسخ این است که دین آمده تا انسان را راهنما و راهبر باشد و از خاک به خدا برساند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: دین نعمت عظمای الهی بوده و آمده نگذارد انسان در عالم لجنی درجا بزند؛ بلکه زمینه‌ای فراهم می‌کند تا انسان به مقام روح‌اللهی رسیده، استعدادهای او شکوفا شده و به فعلیت درآمده تا به مقام خلیفه‌اللهی برسد.

وی با اشاره به اینکه حیات انسانی با اجابت پیامبر الهی و پیروی از دین محقق می‌شود، گفت: خداوند در آیه 24 سوره انفال می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یحْییکُمْ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یحُولُ بَینَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ أَنَّهُ إِلَیهِ تُحْشَرُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به‌سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد و بدانید خداوند میان انسان و قلب او حائل می‌شود و همه شما در قیامت نزد او گردآوری می‌شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دین آمده تا به انسان حیات طیبه بدهد، گفت: نخستین کارکرد دین این است که راه را به ما نشان می‌دهد؛ زیرا برای رسیدن به این مقصد متعالی جاده و راهی به نام صراط مستقیم وجود دارد و کار دین نشان دادن این راه است تا انسان به جاده‌های غلط نرفته و راه‌های دیگر او را فریب ندهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: به ما امر شده در 24 ساعت شبانه‌روز 10 بار از خداوند حضور در صراط مستقیم را درخواست کنیم تا از این مسیر منحرف نشویم.

وی ادامه داد: خداوند تبارک‌وتعالی افزون بر ارائه صراط مستقیم، آدرس راهبر را هم داده است؛ زیرا رهبران الهی، انبیا و ائمه رانندگان جاده هدایت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اگر دین نعمت العظمای خداوند است ولایت سنگ تمام نعمت‌های الهی است، خاطرنشان کرد: کار ولایت فقط آدرس دادن و منبر گفتن نیست؛ بلکه ولایت در تمام شئون حیات اسلامی جاری و ساری است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات