۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۰۴۱۹۰
رضایی:

اقدام آمریکا علیه ایران یک جنگ اقتصادی تروریستی است

اقدام آمریکا علیه ایران یک جنگ اقتصادی تروریستی است
دبیر مجمع تشخیص با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: بدون شک زیان اصلی را آمریکا خواهد دید، امیدواریم که عقلای آمریکا ترامپ را از کارهای خباثت آمیز دور کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محسن رضایی روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امروز جلسه مجمع تشخیص و هم جلسه هیأت عالی نظارت را داشتیم. در جلسه مجمع تشخیص در ادامه زمان بندی مصلحت، یعنی آنجایی که بین شورای محترم نگهبان و مجلس شورای اسلامی اختلافی پیش می آید و مجمع در جهت کمک به مجلس، یا ناشی از لایحه دولت یا لایحه قضایی هست، دخالت می کند و مصلحت را تشخیص می دهد که مورد تقاضای مجلس شورای اسلامی است، باید زمان داشته باشد. این زمان را در جلسه قبل ده سال تعیین کردیم.

وی افزود: دو نوع مصوبات مصلحتی دیگر وجود دارد که باید برای اینها هم تعیین تکلیف شود. برخی از مصوبات مجلس شورای اسلامی که مصلحتی می شوند مربوط به قوانین زمان دار است مثل بودجه که بودجه که یکساله است، برنامه توسعه که پنج ساله است، یا طرح های آزمایشی که مجلس شورای اسلامی یک طرح را برای پنج یا شش سال تصویب می کند. این مصوبات را ما امروز تصمیم گرفتیم که زمان مصلحت همان زمان مورد نظر مجلس شورای اسلامی باشد، مگر بنا به ضرورتی لازم باشد که زمان دیگری تعیین شود وگر نه زمانی که زمانی که در مصوبه مجلس آمده، همان زمان هم زمان مصلحت باشد.

رضایی افزود: ماده بعدی که تصویب کردیم، برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی مربوط به تعهدات بین المللی است یا قراردادها و مقابله نامه ها است که آنها هم دارای شرایط خودشان هستند. آنها را هم از زمان ده ساله مستثنی کردیم. آنها هم بنا به زمانی که مجلس در آن قراردادها قید می کند، همان زمان، زمان مصلحت باشد و ما زمان دیگری را اضافه نکنیم مگر بنا به ضرورت در یک موارد استثنایی خاص.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مصوبه سوم که به کمیسیون ارجاع داده شد این بود که اگر زمان ده سال مصوبات تمام شود، قبل از اتمام زمان، بایستی مجمع چه کاری را انجام دهد؟ آیا باید به مجلس بگوید فکری بکند و پیشنهاد بدهد؟به دولت بگوید یا به قوه قضاییه بگوید؟ که این موضوع به کمیسیون رفت تا ما وقتی زمان ده ساله مصوبات تمام می شود، چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

رضایی گفت: امروز همچنین جلسه هیات عالی نظارت بعد از جلسه مجمع برگزار شد. موضوع این جلسه مصوبه برگشتی از مجلس است در مورد دو ایراد هیأت به قانون مربوط به لایحه خاک که دو ابهام در آن وجود داشت. مجلس شورای اسلامی یکی از ابهامات اول هیات عالی نظارت را رفع کرده و ما رای گرفتیم و به مجلس اعلام خواهیم کرد که ابهام اول هیأت عالی نظارت در رابطه با موضوع لایحه خاک برطرف شده است. اما در رابطه با ابهام دوم هیأت عالی نظارت که مربوط بود به اینکه ابهامی که در مساله توقف واحد های آلوده کننده وجود دارد این را بایستی مجلس شورای اسلامی رفع ابهام کند.

وی افزود: البته مجلس آمده است و آن ابهام را رفع کرده ولی ابهام جدیدی را ایجاد کرده است. یعنی فقط اشاره کرده به واحدهای آلوده کننده ای که به طور موقت، متوقف شده اند و اشاره ای نکرده به واحدهای آلوده کننده ای که به طور دائم، متوقف شده اند. بنابراین آن ابهام اول ما را برطرف کرده ولی ابهام جدیدی در مصوبه مجلس پیدا شده و ما رای گیری کردیم که از طریق شورای محترم نگهبان، در مدتی که الان هست، مجلس شورای اسلامی، ان شاء الله این ابهام دوم هیأت عالی نظارت را برطرف کند.

رضایی در ادامه به موضوع اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: موضوع پایان مهلتی است که آمریکایی ها برای خرید نفت ایران به کشورهای مثل چین، کره جنوبی، هندوستان و چند کشور دیگر جهان قرار داده بودند و آقای ترامپ فشار آورده است که این کشورها از چند روز دیگر، از جمهوری اسلامی ایران نفت نخرند. این موضوع دو جنبه دارد. یکی این است که فشارها از یک طرف ان شاء الله باعث خواهد شد که دولت ما، مجلس ما و ملت پر افتخار ما روی زانوی خودشان تکیه کنند و از مساله فروش نفت خام و صادرات آن، در صنعت خودمان استفاده کنند.

وی ادامه داد: کشور ما اگر به تولید صنعتی روی بیاورد، روزانه یک میلیون بشکه نفت باید وارد کنیم، یعنی غیر اینکه نباید صادر کنیم، باید روزانه یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم. بنابراین صادرات نفت بیانگر این است که تولید و صنایع ما هنوز راه نیافتاده است. اما از آنجایی که ما برای این موضوع یک فرصت می خواهیم تا چنین اتفاقی بیافتد این فشاری که آمریکایی ها می آورند یک جنگ اقتصادی تروریستی است که علیه ما دارد صورت می گیرد و ما حتما عکس العمل نشان خواهیم داد و مطمئنا آمریکایی ها زیان خواهند دید. آن کسی که از این تحریم ها زیان خواهد دید، اول دولت آمریکا است.

رضایی افزود: بنابراین بهتر است که آمریکا دست از شیطنت بر دارد وگر نه ملت بزرگ ما اقدام خودش را انجام خواهد داد. فعلا ما چیزی را بیان نمی کنیم. اما به موقع اقدام خودمان را خواهیم کرد.نکته مهم این است که آمریکایی ها باید بدانند که این اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت ما که بخواهند در ایران فشارها را بر روی زندگی مردم افزایش دهند و به تعبیر رویایی خودشان، مثلا دولت ایران نتواند به کارمندانش حقوق دهد، این طور نخواهد بود که ما دست روی دست بگذاریم و فشارهای زیادی را بر روی ملتمان وارد شود و ما عکس العملی نشان ندهیم. بدون شک، زیان اصلی را دولت آمریکا خواهد دید و امیدواریم که عقلای آمریکا و روشنفکران و دانشمندان آمریکا آقای ترامپ را از این کار خباثت آمیز دور کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
به آقای ترامپ که بویی از انسانیت نبرده نباید بها داد، که دائما" نقل و قل می کنید که او می خواهد چنان و چنان کند. نظام اسلامی باید مسئولین امریکایی را با عملیاتی که در ذهن دارند پیاده کنند و آنها را مات کنند که امریکاییها ندانند از کجا خورده اند .
1
0
میرنارون
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
من خیلی دوست دارم بدونم از نظر آقای عراقچی نقض فاحش برجام اتفاق افتاده یا نه
نفت ایران حداقل دو سالی هست از چرخه جهانی خارج شده و جایگزین پیدا کرده
1
0
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
تنها راهش همانطور که آقا فرمودند رونق تولیده. آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه. ما باید کار خودمان را بکنیم. تا کی قراره به نفت وابسته باشیم. واردات تعطیل!!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
با سپاس
0
0