۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۵۷۱۲
در ماه مبارک رمضان؛

۲۰۰ طلبه در ۲۰۰ روستای سیل زده حاضر می شوند

۲۰۰ طلبه در ۲۰۰ روستای سیل زده حاضر می شوند
حجت الاسلام حبیب پور از حضور ۲۰۰ طلبه و راه اندازی ۲۰۰ موکب در روستا‌های سیل زده استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حبیب پور، مسؤول ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان، شامگاه گذشته در نشست بررسی نحوه ادامه خدمت‌رسانی ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان، با اشاره به اینکه نیرو‌های جهادی و مردمی اعم از مرد و زن همچون دوران دفاع مقدس به نقش آفرینی پرداختند، افزود: فرصت خدمت به مردمی که دین شان را به اسلام ادا کردند، یک نعمت است و حضور اقشار مختلف برای کمک رسانی چه بسا به علت وجود نازنین امام عصر (ع) سر سفره خدمت رسانی به سیل زدگان باشد.

مسؤول ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان با اشاره به اینکه بحران سیل به اتمام نرسیده است، عنوان داشت: بالای ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار به مدت یک ماه است که در چادر زندگی می‌کنند، روستا‌های بسیاری به زیر آب رفته، روستا‌های بسیاری فاقد آب و برق و مسیر مواصلاتی هستند؛ از این رو همگان خواهشمندیم در بخش دوم فعالیت‌های ستاد، عزیزان همچون گذشته ثابت قدم و فعال به ما کمک کنند.

حجت الاسلام حبیب پور با اشاره به شایعات مطرح شده از سوی شبکه‌های معاند بیان داشت: اکنون شایعه جدید آن است که گروه‌های جهادی و مردمی و نیرو‌های خدمت رسان می‌خواهند مناطق سیل زده را ترک کنند؛ از این رو سیل زدگان نگران هستند که مبادا چنین سخنی درست باشد به همین علت باید همچون گذشته به حضورمان در مناطق سیل زده ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه حداقل تا دو ماه دیگر و در ۲ راهبرد باید به حضورمان در مناطق سیل زده ادامه دهیم، گفت: ارائه فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی دو راهبرد مورد نیاز ما است در بحث راهبرد خدماتی نیازمند گروه‌های تأسیساتی، دامپزشکی، مهندسی و حقوقی هستیم.

مسؤول ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان ادامه داد: در هر روستا رابطی قرار دادیم تا نیازمندی‌ها را به ما منعکس کند از سوی دیگر رابطی با نهاد‌های دولتی (هلال احمر و استانداری) تعریف کردیم تا نیازمندی‌ها و خواسته‌های ساکنان روستا‌های سیل زده را منعکس کنیم که در این باره نهاد‌های دولتی خواستار اعلام نیاز‌ها برای ارائه خدمات شدند.

حجت الاسلام حبیب پور با اشاره به اینکه در راهبرد خدمت رسانی باید شناسایی و مطالبه گری تقویت شوند، افزود: تا از این طریق نهاد‌های دولتی خدمت رسانی را انجام دهند و اگر بنا به دلایلی خدمات انجام نگرفت گروه‌های جهادی ما برای پر کردن خلأ‌ها ورود کنند.

وی در زمینه راهبرد فرهنگی برای ۲۰۰ روستای سیل زده تصریح کرد: بنا شد در ماه مبارک رمضان ۲۰۰ طلبه در آنجا حضور پیدا کنند ضمن اینکه تلاش داریم تا ۲۰۰ موکب خدمت رسان راه اندازی کنیم که از این طریق موج فعالیت‌های فرهنگی تقویت و دلهره ترک سیل زدگان به کلی از بین برود.

مسؤول ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان در پایان گفت: در حال آماده سازی بسته‌های غذایی و بهداشتی برای توزیع در نیمه رمضان هستیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات