۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۲۰۹۰۹
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بادرود:

قرآن در کشور متولی مستقلی ندارد

قرآن در کشور متولی مستقلی ندارد
رییس اداره اوقاف شهرستان بادرود گفت: قرآن در کشور ایران متولی مستقل ندارد و این نقص بزرگی است، آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور در تعلیم قرآن ضعیف هستند.

حسین نرجسیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به برگزاری چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم که به میزبانی اصفهان در مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به مهجور ماندن قرآن و با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت حافظان قرآنی، به ایجاد موقوفات قرآنی نیاز فراوانی داریم، چرا که موقوفات قرآنی می تواند هزینه مربیان، کلاس ها و امور قرآنی را به خوبی تامین کنند، لیکن هنوز در کشور هیچ سازمانی به صورت مستقل متولی امور قرآنی نشده است و این به خودی خود نقصان بزرگی محسوب می شود.

وی به اهمیت تبلیغات در حوزه موقوفات قرآنی پرداخت و افزود: تجربه نشان داده است، زمانی که شخصی برای وقف ملک یا مالش به اوقاف مراجعه می کند، برای هدایت او در مسیر وقف قرآنی دیر است، چرا که اکثر افرادی که برای وقف مال یا درآمدشان به اوقاف مراجعه می کنند با نیت از پیش تعیین شده به اداره مراجعه کرده و آن زمان برای اطلاع رسانی و تغییر نیت واقف دیر و دشوار است، اما تبلیغ در این رابطه بسیار اثر گذار است و می توان از تریبون نماز جمعه و یا روضه حضرت سید الشهدا برای تبلیغ در این رابطه به خوبی بهره برد.

نرجسیان تصریح کرد: موقوفات فراوانی در رابطه با روضه خوانی حضرت اباعبدالله(ع) با درآمدهای سنگین داریم، اما از آنجا که موقوفات قرآنی کمی داریم باید در این رابطه با همتی سنگین و انقلابی عمل کرد تا بتوانیم در این راستا نیز موفق شویم، لیکن تبلیغات و اطلاع رسانی در این رابطه باید از قبل صورت بگیرد.

ترویج فرهنگ قرآنی باید از کودکی آغاز شود

رییس اداره اوقاف شهرستان بادرود با اشاره به وجود امامزاده علی عباس در بادرود گفت: در صورتی که مجوزی داده شود که بتوانیم از بودجه فرهنگی امامزاده برای برگزاری مسابقات قرآن مصرف کنیم، می توانیم در مسیر برگزاری مسابقات همراهی خوبی داشته باشیم.

نرجسیان افزود: سازمان اوقاف چند سالی است که با مدیریت کاملا مطلوب مسابقات قرآنی را اداره کرده است، اما این به تنهایی کفایت نمی کند، برنامه ریزی برای اشاعه و گسترش قرآن باید از بدو کودکی آغاز و تا بزرگسالی ادامه پیدا کند، لیکن نه تنها آموزش و پرورش کشور، بلکه سیستم آموزش عالی هم در این رابطه بسیار ضعیف عمل می کند، به عنوان مثال طی چهار سالی که در دانشگاه تحصیل کردم کلمه ای از قرآن تدریس نشد، تنها زمان تسویه حساب از دانشگاه یک صفه از قرآن را جلوی ما گشودند و از هر کسی می خواستند تا یک سطر سطر آن را قرائت کند، آیا این آن چیزی است که به عنوان کمال مطلوب در سیستم آموزشی ما مد نظر است؟ در حکومت اسلامی ورود به دانشگاه باید با دروس قرآنی همراه باشد و از دبستان تا دبیرستان نیز باید با همکاری سازمانهای ذی ربط موضوع آموزش قرآن بیش از پیش فعال شود./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات