۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۳۱۲۱۶

معرفی کتاب 1318

معرفی کتاب 1318
عنوان این کتاب «1318» است که وجه تسمیه آن سال ولادت مقام معظم رهبری است و خاطراتی که در این کتاب آمده از سال 1358 تا بهار سال 1395 را شامل می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشر اسناد انقلاب اسلامی کتاب ۱۳۱۸: خاطراتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای نوشته  علی احمد محرابی را در سال ۱۳۹۶ در ۵۲۴ صفحه منتشر کرده است.
عنوان این کتاب «۱۳۱۸» است که وجه تسمیه آن سال ولادت مقام معظم رهبری است و خاطراتی که در این کتاب آمده از سال ۱۳۵۸ تا بهار سال ۱۳۹۵ را شامل می‌شود. این خاطرات، به اقتضای سخن در مجال‌های مختلف بر لسان مبارکشان جاری شده است.

خاطرات گردآوری شده در این اثر، نخست به قصد تدوین کتاب خاطره نقل نشده بوده، لذا تلاش شده تا با جست وجو در فرمایشات مقام معظم رهبری بخش‌هایی از سخنان ایشان را که به صورت خاطره در ضمن بیاناتشان به مناسبت‌های گوناگون نقل شده، گردآوری شود.
با این حال خاطرات برحسب موضوع و به ترتیب زمان اصلی خاطرات دسته بندی و تدوین شود، لذا در این شیوه، اثر شامل دوران کودکی، نوجوانی، اوضاع خانواده و دوران مبارزه، ریاست جمهوری، رهبری و شخصیت‌ها و بالاخص خاطراتی از امام خمینی (ره) بیان شده است؛ که به تفکیک عنوان فصل‌های کتاب است:
فصل اول کتاب "خاطرات٬کودکی٬ نوجوانی و جوانی٬ تحصیلات" رهبر معظم انقلاب اسلامی را روایت می‌کند.
فصل دوم کتاب مربوط به خاطرات رهبر معظم انقلاب از امام خمینی (ره) است.
فصل چهارم با عنوان "پای درس استاد" مربوط به خاطرات ایشان در دوران طلبگی است.
فصل پنجم کتاب با عنوان "مبارزات" فعالیت‌های مبارزاتی مقام معظم رهبری را روایت کرده است.
فصل ششم کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران ریاست جمهوری است و فصل هفتم با عنوان "رهبری و مرجعیت"٬ فصل هشتم با عنوان "شخصیت ها" و فصل نهم کتاب هم با عنوان "روایت" نام گذاری شده است.

برشی از کتاب:
شهریه‌ای که از حوزه‌ی علمیه‌ی قم می‌گرفت بسیار کم بود و کفاف مخارج او را نمی‌داد. نگاهش به ماهیانه‌هایی بود که پدر از مشهد می‌فرستاد. او به این ماهیانه‌ها «پیک محبت» می‌گفت، این در حالی است که هیچ‌گاه از پدر پول درخواست نکرد. به یاد نمی‌آورد پس از دوران کودکی تا زمانی که احساس بی‌نیازی کند (اواخر دهه‌ی چهل) از پدر تقاضای مالی کرده باشد. /۹۲۵/ن ۶۰۴/ش
ارسال نظرات