۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۳۴۱۸۶

هر کس منافع، عزت و پیشرفت‌مان را تهدید کند در مقابلش می‌ایستیم

هر کس منافع، عزت و پیشرفت‌مان را تهدید کند در مقابلش می‌ایستیم
اگر چنان‌چه ديگران بخواهند چيزي را بر اين کشور تحميل کنند، ما باقدرت تمام در مقابل‌شان مي‌ايستيم و معتقديم که خدا با ماست؛ معتقديم که پيروزي متعلق به ماست.

به گزارش خبرگزاري رسا، لکن اگر چنان‌چه ديگران بخواهند چيزي را بر اين کشور تحميل کنند، ما باقدرت تمام در مقابل‌شان مي‌ايستيم و معتقديم که خدا با ماست؛ معتقديم که پيروزي متعلق به ماست؛۱۱/۱۰/۹۸

هيچ‌وقت شروع‌کننده جنگ نبوده‌ايم

هشت سال جنگ تحميلي، به همه نشان داد که جنگيدن با ايران صرفه ندارد. اگر روزي جنگي باشد، آحاد ملت، همپا و همقدم با نيروهاي مسلح و سازمان‌هاي رسمي، وارد ميدان خواهند شد. ممکن است براثر آن تجربه، هيچ جنگي پيش نيايد؛ اما آمادگي نيروهاي مسلح بايد طوري باشد که گويا فردا جنگ خواهد بود. دائم بايد بيدار باشند.

«وان اخا الحرب الارق، و من نام لم ينم عنه.» من اين کلام اميرالمؤمنين عليه السلام را، شايد صدبار در خطاب به برادران مسئول در نيروهاي مسلح، تکرار کرده‌ام. «مرد جنگ، خواب ندارد. اگر شما خوابيديد، معلوم نيست دشمني هم که پشت سنگرش نشسته تا بر شما بتازد، در خواب باشد.» بايد بيدارباشيد. ممکن است ما هيچ جنگي نداشته باشيم – پيش‌بيني بنده هم همين است – اما حضور و آمادگي نيروهاي مسلح، يکي از موجبات جنگ نداشتن است. اين را بدانيد! سستي نيروهاي مسلح، دشمن را به جنگ‌افروزي تشويق مي‌کند. استحکام و ايستادگي و نظم و آمادگي و ابتکار و پابه‌رکاب و کمربسته اهداف عالي بودن شما، دشمني را که قصد جنگ هم دارد، در قصدش مردد مي‌کند. پس، بايد آماده‌باشيد.

ياوه‌گوهاي آمريکايي، باز نروند اين‌جا و آن‌جا بگويند که «ايران مي‌خواهد جنگ درست کند» يا «بمب اتم منفجر کند.» اين حرف‌ها و اين مهمل‌گويي‌ها ديگر کهنه و منسوخ‌شده است. اگرچه آن‌ها به منسوخ شدن يا نشدن اين مهملات نگاه نمي‌کنند و بازهم از اين مهملات مي‌گويند؛ اما بدانند که ما جنگ‌افروز نيستيم. ما بر طبق مباني‌مان، با جنگ‌افروزي مخالفيم. اصول ما اقتضا مي‌کند که پيام دوستي و صلح و محبت و امنيت و آرامش داشته باشيم.

ما که حرف داريم، طبيعي است دنبال آرامش و امنيت و صلح و صفا هستيم؛ معلوم است که جنگ‌طلب نيستيم. اما اين‌که ما جنگ‌طلب نيستيم، معنايش اين نيست که دشمن ماهم جنگ‌طلب نيست.۳۰/۰۱/۷۴
آمريکايي‌ها بدانند، اگر تعرضي به ايران اسلامي بکنند، ايران اسلامي به منافع آن‌ها در هر نقطه‌ عالم که امکان داشته باشد، لطمه وارد خواهد کرد. ما آن آدم‌هايي نيستيم که بنشينيم کسي ضربه بزند، جواب ضربه‌ او را ندهيم؛ ما اهل صلحيم، اهل آرامشيم و به کسي تعرض نمي‌کنيم؛ دليلش هم واضح است، ببينند؛ ما به کدام کشور حمله کرديم؟ ما با کدام کشور جنگ شروع کرديم؟ ما کدام کشور را تهديد کرديم؟ ما اهل اين چيزها نيستيم؛ اما اهل اين هستيم که اگر کسي ضربه‌اي بزند، ضربه‌ او را با دوچندان شدت، پاسخ بدهيم.۶/۲/۸۵
ما شروع‌کننده‌ جنگ نيستيم؛ ما با هيچ دولتي سر جنگ نداريم؛ ما آرمان بلندي داريم که همه‌ نيروي خودمان را مي‌خواهيم صرف کنيم تا به آن آرمان برسيم و آن، ساختن ايراني است که خوشبختي مادي و معنوي اين ملت را تأمين کند و بتواند الگويي باشد براي ملت‌هاي ديگر.

(ملت‌هاي ديگر خودشان مي‌دانند؛ خودشان تلاش مي‌کنند.) ما مي‌خواهيم اين کشور بزرگ و اين ذخاير عظيم انساني و طبيعي را – که خداي متعال به دست اين ملت و به دست مسئولان سپرده است – در جاي خود، به شکل صحيح خود، به کار بگيريم و اين ملت را از زير بار تحقيري که در طول چند صدسال نسبت به او انجام‌گرفته، خارج کنيم. اين ملت احساس عزت مي‌کند؛ احساس قدرت مي‌کند، حق هم دارد؛ اين ملت، عزت دارد؛ قدرت دارد؛ منتها ما را عقب نگه‌داشته‌اند؛ هم دستگاه‌هاي استبداد و حکومت‌هاي ديکتاتوري فاسد و هم پشتيبانان خارجي خبيث و بدخواه و بددل آن‌ها. امروز ملت ما، ملت آزادي است. ما مي‌خواهيم اين راه را باقدرت، با چشم‌باز، با همبستگي ملي برويم و کاري به کسي نداريم؛ تهديدي براي کسي نيستيم؛ اما به آرمان‌هاي خودمان پایبنديم؛ به منافع ملي‌مان پايبنديم و آن‌کسي که منافع ما را تهديد کند، تيزي خشم اين ملت را خواهد ديد.۱۴/۳/۸۵

بر اساس مواضع فوق‌الذکر مقام معظم رهبري از جنگ تحميلي که شروع‌کننده آن صدام بود تا جنگ‌هاي داخلي با ضدانقلاب که بازهم شروع‌کننده آن‌ها بوده‌اند، جمهوري اسلامي اثبات کرده که بر اساس مباني فکري‌اش هيچ‌وقت شروع‌کننده جنگ نبوده و نيست . ولي دشمنان انقلاب اسلامي از جنگ تحميلي هشت ساله تا جنگ‌هاي داخلي که به تحريک آمريکاو پشتيباني لانه جاسوسي او صورت گرفته هميشه شروع‌کننده بوده‌اند .

پاسخ قاطع و سخت به هرگونه تهاجم


نظام جمهوري اسلامي در طول ۳۰ سال بعد از جنگ هشت‌ساله اثبات کرده که در برابر هيچ تجاوز و حمله و تهديدي ساکت و منفعل نبوده و دشمن را وادار به عقب‌نشيني کرده است .

پاسخ‌هايي که تاکنون ارتش و سپاه به حملات گروهک‌هاي ضدانقلاب در عراق و کردستان و پاکستان و افغانستان داده‌انداين ادعا را اثبات کرده است.

حمله مردم عراق به سفارت آمريکا بهانه است

به دنبال حمله هفته گذشته نيروي بسيج مردمي عراق به مقر آمريکایي‌ها به‌تلافي حمله راکتي ارتش آمريکا به پايگاه حشد الشعبي دريکي از شهرهاي عراق و شهيد و زخمي شدن بالغ بر ۸۰ نفر از نيروهاي مردمي عراق که اقدامي کاملا دفاعي بوده ؛ آمريکا، ايران را به‌دروغ و بدون دليل متهم به سازمان‌دهي اين حمله نمود و ايران را تهديد به جبران کرد.

مقام معظم رهبري ضمن رد ادعاي آمريکا موضع صريح جمهوري اسلامي دراين‌باره را چنين توضيح فرمودند :
​​​​​​​حالا نکته‌ قابل توجّه اين است که وقتي از اين حوادث و از اين قبيل قضايا براي آمريکايي‌ها پيش مي‌آيد که حالا ملاحظه مي‌کنيد در بغداد و درواقع در سراسر عراق هيجان ضدآمريکايي چقدر است، باز آن جناب توئيت کرده. -يا سخنراني مي‌کنند يا توئيت مي‌کنند يا مقاله مي‌نويسند- که ما اين را از چشم ايران مي‌بينيم، دست ايران است و ما پاسخ به ايران خواهيم داد. اولاً غلط مي‌کنيد! ربطي به ايران ندارد؛ ثانياً منطقي باشيد، که نيستيد؛ آمريکايي‌ها منطقي باشند، -که [البتّه] منطقي نيستند- بفهمند که مردم کشورهاي اين منطقه از آمريکا متنفّرند؛ اين را چرا نمي‌فهمند آمريکايي‌ها؟ شما آمريکايي‌ها در عراق جنايت کرديد، در افغانستان جنايت کرديد، آدم کشتيد.

آمريکايي‌ها در اوايلِ بعد از زوالِ صدام، به‌وسيله‌ دستگاه‌هاي خبيثي مثل بلک‌واتر و مانند اين‌ها، شايد بيش از هزار نفر دانشمند عراقي را ترور کردند و کشتند و از بين بردند؛ به خانه‌هاي مردم حمله کردند، مرد خانه را در مقابل همسرش، در مقابل فرزندانش روي زمين خواباندند و با چکمه صورت‌هاي آن‌ها را لگد کردند؛ شما از اين کارها کرديد. شما آمريکايي‌ها در افغانستان کاروان شادي عروسي را بمباران کرديد؛ نه يک‌بار، نه دو بار، ده‌ها بار؛ مجلس عزا را بمباران کرديد، شماها جنايت کرديد، مردم از شماها متنفّرند؛ مردم افغانستان، مردم عراق، مردم سوريه و نقاط ديگر. حالا اسم نمي‌خواهيم بياوريم، بعضي از کشورها هستند که دولت‌هايشان يک خرده‌اي ملاحظه مي‌کنند، [امّا] ما مي دانيم، اطّلاع داريم که مردم شان به شدّت متنفّر از آمريکايند. خب متنفّرند، اين تنفّر يک جا بيرون مي زند، به ايران چه ربطي دارد؟

جمهوري اسلامي اگر تصميم بگيرد با کشوري معارضه کند، مبارزه کند، صريح انجام مي‌دهد اين کار را. ما به منافع و مصالح کشورمان و ملّت مان به شدّت پايبنديم؛ ما به عزت ملّت مان به شدّت پايبنديم؛ ما به پيشرفت و عظمت ملّت ايران به شدّت پايبنديم؛ هرکسي اين‌ها را تهديد بکند، ما بدون هيچ ملاحظه‌اي با او روبه‌رو مي‌شويم و ضربه‌مان را وارد مي‌کنيم. خدا را شکر مي‌کنيم که مردم عزيزمان،‌ ملّت ايران، ملّت شجاعي هستند، ملّت با بصيرتي هستند، ملّت آماده‌به‌کاري هستند، مردان شان، زنان شان، جوانان شان، غير جوانان شان آماده‌ به کارند و در عرصه هستند و اينکه حالا بعضي‌ها مي گويند جنگ مي‌شود، درگيري مي‌شود؛ نه، ما هرگز کشور را به سمت جنگ نمي‌بريم، لکن اگر چنانچه ديگران بخواهند چيزي را بر اين کشور تحميل کنند، ما باقدرت تمام در مقابل شان مي‌ايستيم و معتقديم که خدا با ماست؛ معتقديم که پيروزي متعلّق به ماست؛ معتقديم که فرداي اين کشور از امروز اين کشور به‌مراتب بهتر خواهد بود، کما اينکه امروزش از ديروزش به‌مراتب بهتر است.۱۱/۱۰/۹۸

شهيد کردن سرلشکر سليماني شروع به جنگ آمريکاست

اقدام جنايتکارانه و خبيثانه آمريکا در ترور سردار سيلماني که نابودي داعش مرهون همت اوست و عراق و سوريه و غرب آسيا امنيت شان را مرهون اين پاسدار شريف و مجاهد هستند ؛ شروع نابخردانه و قمار بازانه و احمقانه نبردي جديد عليه آمريکا در منطقه را رقم زد.
اين اقدام از روي منطق وعقلانيت نبود
اقدام آمريکا تروريسم بين‌المللي است
اقدام آمريکا نشان‌دهنده بن‌بست مذاکره است
اقدام آمريکا شروع به جنگ علني با ايران است
اقدام آمريکا عامل تعميق نفرت ملت‌هاي منطقه از اوست
اکنون آمريکا بايد آماده اخراج از عراق و غرب آسيا باشد
اکنون آمريکا بايد آماده سرعت گرفتن نابودي رژيم اشغالگر قدس باشد
اکنون آمريکا بايد آماده انتقام سخت جبهه مقاومت در سراسر جهان باشد
چون سردار سليماني تجلي منافع ملي ، امنيت ملي ؛عزت و عظمت ملت ايران بود و آمريکا از خط قرمز ملت ايران عبور کرده و بايد تاوان اين تجاوز را ان شاء الله
به‌زودي بچشد .

به‌زودي خوشحالي متحدين آمريکا در منطقه به‌ويژه اسرائيل به عزا تبديل خواهد شد./1360/

منبع: رسالت
ارسال نظرات