۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۳۴۸۹۷

سفیر انگلستان در میان معترضان به دنبال چه بود؟

سفیر انگلستان در میان معترضان به دنبال چه بود؟
در جریان تجمع دیروز غروب جمعی از افراد در مقابل دانشگاه امیرکبیر سفیر انگلیس در تهران دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، در میان معترضان و ساختارشکنانی که توسط مأموران امنیتی و انتظامی حاضر در تجمع امروز عصر دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده‌اند، رابرت مک‌ایر سفیر کشور انگلستان نیز حضور داشته است.

برخی از حاضران در صحنه می‌گویند که آقای سفیر در حال تهیه عکس و فیلم از اتفاقات و حوادث تجمع امروز و گفتگو با معترضان بوده است.

مک‌ایر در بدو دستگیری صرفاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است. 

آقای سفیر پس از مدتی به زبان فارسی خود را معرفی و سمت دیپلماتیک خود را عنوان کرده است.

وی بهانه حضور خود در میان معترضانی که شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام سر می‌دادند را ابراز همدردی با جان‌باختگان حادثه هواپیمایی عنوان کرده است. 

یک خبرگزاری کسب اطلاع کرد در پی شناسایی مک‌ایر توسط نیروهای امنیتی با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه وی آزاد شده است. در همین حال،  گفته میشود امروز احضار و موضوع پیگیری خواهد شد.

منابع مطلع گفتند  مغازه ای روبروی دانشگاه امیرکبیر محل اصلی هماهنگیهای سفیر انگلیس در این ماجرا بوده است.
 
گفتنی است که  «رابرت مک ایر» پس از ساعتی بازداشت با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه آزاد شده است.

سفیر انگلیس وسط معترضان دنبال چه بود؟

واکنش دولت انگلیس به بازداشت موقت سفیر خود در تهران

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بازداشت سفیر این کشور در ایران را مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته و مدعی شد: «بازداشت سفیر ما در تهران بدون هیچ توضیحی، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است. دولت ایران در لحظه حساسی قرار دارد».

راب در ادامه بیانیه اتهام‌آمیز و پر ادعای خود، افزود:‌«[ایران] می‌تواند به حرکت به سمت [تبدیل شدن به] دولت یاغی و انزوای اقتصادی و سیاسی متعاقب آن ادامه دهد یا گام‌هایی را برای کاهش تنش‌ها و تعامل در مسیر دیپلماتیک بردارد»./1360/

منبع: جهان نیوز

ارسال نظرات