۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۳۹۴۴۶
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی؛

حجت الاسلام رجایی به نفع آیت‌الله فیاضی از کاندیداتوری خبرگان انصراف داد

حجت الاسلام رجایی به نفع آیت‌الله فیاضی از کاندیداتوری خبرگان انصراف داد
حجت الاسلام والمسلمین سعید رجایی اربابی، با انصراف از کاندیداتوری خبرگان رهبری، به نفع آیت‌الله فیاضی، از مردم خراسان شمالی درخواست کرد تا به این عالم فرزانه رأی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با رقابت نامزدهای انتخاباتی از روز پنجشنبه در استان خراسان شمالی آغاز شد.

استان خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و از میان ۳۶ نفری که برای نامزدی در این انتخابات داوطلب شده بودند، پس از گذراندن آزمون تخصصی و سنجش توان علمی، صلاحیت پنج تن به تأیید رسید.

بر این اساس «سعید رجایی اربابی، یاسر سعادتی، غلامرضا فیاضی، علی محمدی و منصور مظاهری کرونی» پنج نامزدی بودند که باید برای ورود به مجلس خبرگان رهبری از خراسان شمالی رقابت می‌کردند؛ اما در نخستین روز آغاز تبلیغات انتخاباتی، حجت الاسلام والمسلمین سعید رجایی اربابی، با انصراف از کاندیداتوری خبرگان رهبری، به نفع آیت‌الله فیاضی، از مردم خراسان شمالی درخواست کرد تا به این عالم فرزانه رأی دهند.

آیت‌الله فیاضی کاندیدای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی است.

پیش‌تر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از غلامرضا فیاضی، کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی را اعلام کرده بود.

گفتنی است پس از ارتحال آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در اردیبهشت‌ماه سال جاری، کرسی خراسان شمالی در مجلس خبرگان خالی است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات