۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۲۰۳
پ
انسانِ رسانه‌راهبر امروز، مبتلای کرونای اپیدمیک عصر رسانه‌هاست، موضوع رسانه را نمی‌توان به یک امر تقلیل‌یافته تصویر کرد بلکه سهم به سزایی از این اپیدمی عمومی دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، رسانه‌های امروز، جزئی از خانواده انسان ها شده‌اند. عضوی که در سختی و راحتی همراه اوست و رهایش نمی‌کند. این یار همراه اما استقلال اندیشه و عمل را از او گرفته است. انسان جدید، مات یک عادت‌وارگی، مغز خود را به صاحبان رسانه اجاره داده است. او باواسطه رسانه و از چشم او دنیا را می‌بیند. تصمیم با رسانه است که او چقدر بداند و ببیند و چقدر بفهمد و بشنود.

رسانه‌ها تو را به باشگاه پر هیجان خبر و سرگرمی‌شان دعوت می‌کنند و بعد هوشمندانه برای زندگی‌ات استاندارد می‌سازند؛ استاندارد اینکه چگونه باید فکر کنی و چگونه رفتار.

آدم‌هایی که محصولات رسانه‌ خاصی را مصرف می‌کنند بعد از مدتی به ویروس همسانی مبتلا می‌شوند و در مارپیچی ازافکار، ارزش‌ها و رفتارهای تزریقی قرنطینه می شوند. اکنون با کلوبی مواجهیم که اعضای آن ماسکی را بر صورت ذهنشان می‌بندند که آن رسانه دوست دارد!

فرمان خندیدن و ترسیدن این انسان جدید، در دست کلوب‌های رسانه‌ای است. او البته جرأت ندارد ماسکش را بردارد چون رسانه‌ها برایش دو قطبی تنهایی و مرگ یا همراهی و زندگی با ما ساخته‌اند.

انسانِ رسانه‌راهبر امروز، مبتلای کرونای اپیدمیک عصر رسانه هاست.

حیات واقعی این عصر در گرو چیست؟

ماسک و ژل ضد عفونی را از چه کسی باید گرفت؟/829/ 704/

محمدمهدی زارع

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید
پربحث
پرطرفدارترین