۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۴۶۵۹۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛

چهارمحال و بختیاری پیشرو در ایجاد مراکز بهداشتی برای مقابله با کرونا

چهارمحال و بختیاری پیشرو در ایجاد مراکز بهداشتی برای مقابله با کرونا
شیرانی گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که علی رغم شیوع بالا در استان‌های همجوار کنترل خوبی بر میزان شیوع بیماری داشته است.
مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه از آغاز خطر اپیدمی تاکنون ۶۰۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: در استان تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند ۸۲ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی استان ۸۰ نفر هستند، اظهار کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۵ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری کرونا که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۳۱ نفر هستند.

شیرانی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشد و آمار فوتی‌ها همان ۱۷ نفر هستند، ادامه داد: با توجه به مدیریت خوب شدت شیوع کووید ۱۹ در استان و حجم مراجعین مراکز درمانی، چهارمحال و بختیاری جز استان‌های پیشرو در ایجاد مراکز بهداشتی برای مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه پس از بوشهر، چهارمحال و بختیاری به دلیل واکنش مناسب در حوزه بهداشت و درمان بهترین شرایط مقابله با کرونا را دارد، افزود: با توجه به اینکه طی روز‌های گذشته آمار مبتلایان جدید به طور متوسط ۶ تا ۸ مورد بوده و امروز مبتلایان جدید ۵ مورد گزارش شده است، در صورت تداوم کاهش موارد جدید ابتلا طی روز‌های آینده می‌توان امیدوار بود که وارد شیب نزولی شیوع این بیماری نوپدید شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود جمعیت مبتلایان کرونا که دارای علایم خفیف هستند و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نداشته اند، ۴ تا ۵ برابر افراد دارای علایم بالینی شدید و بستری در بیمارستان‌ها باشد.

شیرانی با اشاره به اینکه یکی از اصول دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به محدودیت در تعداد کیت‌های تشخیصی و محدودیت تجهیزات، غربالگری و بیماریابی به موقع و سعی در کاهش تردد افراد به بیمارستان‌ها و پیشگیری از انتشار بیماری کرونا است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که علی رغم شیوع بالا در استان‌های همجوار به خوبی شرایط را مدیریت و کنترل خوبی بر میزان شیوع بیماری و حجم مراجعات بیمارستانی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه بیشتر مرگ و میر‌های کرونا مربوط به افراد مسن با بیماری زمینه‌ای شدید بوده و در افراد جوان عوارض بیماری و مرگ و میر کمتر دیده شده است، افزود: بامشارکت‌های مردمی و همکاری مسؤولان و توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و خودداری از مسافرت و تردد خارج از منزل می‌توان به تداوم مدیریت بحران کرونا در چهارمحال و بختیاری امیدوار بود، حال آنکه هرگونه تعلل و سهل انگاری می‌تواند استان را با بحران جدی در این زمینه مواجه نماید.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های غربالگری و تب سنجی همچنان در مبادی ورودی با مشارکت فعال نیرو‌های بهداشتی، انتظامی و جمعیت هلال احمر در حال بیماریابی هستند، گفت: به همت مسؤولان کارخانه خمیرمایه و جوانان ناغانی، خط تولید الکل اتیلیک ۷۰ درصد بدون متانول با ظرفیت تولید روزانه ۳ تا ۵ هزار لیتر در فاصله ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری راه اندازی و بخشی از نیاز استان به مواد ضد عفونی تأمین می‌شود./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات