۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۸۷۴۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تلاش طلاب جهادی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی ارزشمند و ستودنی است

تلاش طلاب جهادی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی ارزشمند و ستودنی است
امام جمعه ساری با اشاره به استقبال مردم از فعالیت طلاب جهادی در تغسیل اموات کرونایی، گفت: روحانیت ریسک و خطرات این کار را به جان خرید و عاشقانه برای خدمت به مردم شتافت.
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر (ع) که در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه طلاب و روحانیان فعال در این قرارگاه جهادی، گفت: با آغاز به کار فعالیت جهادی این قرارگاه دغدغه‌هایی که در خصوص تغسیل و تدفین کسانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفتند، برطرف شد.
 
وی با اشاره به این که استقبال خوبی از فعالیت طلاب و روحانیان جهادی در تغسیل اموات کرونایی در قرارگاه موسی بن جعفر (ع) صورت گرفته است، افزود: جامعه حوزوی ریسک و خطرات این کار را به جان خرید و عاشقانه برای خدمت به مردم و عزیزانی که در اثر این بیماری از دست دادند شتافت.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی به همراهی مناسب مردم و مسؤولان در عمل به اجرای احکام و اعمال شرعی بر روی متوفیان ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: حکم خداوند متعال را باید انجام دهیم و عمل به این واجب شرعی باید در اولویت باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که غسل و کفن بر روی جنازه فردی که یک عمر به شعائر دینی معتقد بوده ضروری است، تصریح کرد: به طور حتم عمل به این واجب شرعی بر روی متوفی‌های کرونایی نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند خواهد بود.
 
ننننننن
امام جمعه ساری با اشاره به این که کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس به رحمت خدا رفتند باید با نهایت احترام و منزلت احکام شرعی بر روی آن‌ها انجام و به خاک سپرده شوند، خاطرنشان کرد: انجام چنین اعمال و احکامی مورد تأکید دین و شرع مقدس است که در جامعه اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه از سوی طلاب و روحانیان در حال اجرا است.
 
وی با بیان این که این اقدامات جهادی طلاب و روحانیان مورد توجه جدی مردم کشورمان قرار گرفته است، بیان داشت: دین مبین اسلام نهایت ارزش و احترام را برای انسان قائل است و این همان وجه تمایز نظام اسلامی با سایر نظام‌ها و حکومت‌های غیر دینی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که فعالیت‌های جهادی قرارگاه موسی بن جعفر (ع) اقدامی ارزشمند و ماندگار است که در اذهان به یادگار خواهد ماند، گفت: این قرارگاه باید به عنوان یک زیر ساخت در مواقع بحران وارد عمل شود.
ننننننن
امام جمعه ساری همچنین به فعالیت این قرارگاه جهادی در سطح شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: باید از تلاش‌های گسترده ائمه جمعه و همچنین فرماندهان سپاه در شهر‌های مختلف استان به دلیل تلاش‌های گسترده در این قرارگاه تشکر کنم.
 
حجت الاسلام ترابی نسب، مسؤول قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) مازندران نیز در این نشست با اشاره به این که وحدت و همدلی امروز جامعه یادآور روز‌های هشت دفاع مقدس است، گفت: در این روز‌ها که بسیاری از مردم در قرنطینه بودند، فعالان جهادی ما خدمت رسانی به مردم و همچنین کادر درمانی و بیمارستانی را اولویت خود قرار دادند.
 
وی با اشاره به این که مسأله تغسیل و تدفین کسانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند یک دغدغه جدی در کشور بود، افزود: خوشبختانه با فتوای ارزشمند مقام معظم رهبری و آمادگی طلاب و روحانیان جهادی این دغدغه در جامعه بطرف شد.
 
حجت الاسلام ترابی نسب با بیان این که این قرارگاه جهادی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفت و با حمایت‌های سپاه استان فعالیت خود را ادامه داد، گفت: طلاب و روحانیان در اوج مظلومیت و بدون هیچ چشم داشتی به تکلیف و وظیفه خود در برابر مردم عمل کردند.
 
وی بر ضرورت حمایت جدی مسؤولان از فعالیت چنین گروه‌های جهادی در استان تأکید کرد و افزود: امیدواریم این شبکه‌های فعال با حمایت بیشتر مسؤولان تقویت شوند تا شاهد ارائه خدمات مطلوب تری به جامعه باشیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
بحران کرونا گرچه یک ضایعه و تهدید برای جامعه محسوب می‌شود ولی همه طیف های جامعه می‌توانند به گونه ای آن را تبدیل به فرصت کرده و تحولات لازم را در نظام های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی کشور بیافرینند.
1
0