۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۴۹۹۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان مطرح کرد؛

لزوم توجه جدی به مساله ترویج فرهنگ وقف در جامعه

لزوم توجه جدی به مساله ترویج فرهنگ وقف در جامعه
حجت الاسلام حاجی زین العابدینی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به تبع دیگر نهادها و ارگان ها از دستورات و پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد مبارزه تبعیت می کند.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به خدمات و اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه همدان اظهار داشت: از ابتدای بروز بحران کرونا کمک های قابل توجهی در عرصه بهداشت و درمان به مراکز و افرادی که از اقشار آسیب پذیر محسوب می شوند بنابر نیت واقف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت وقف و تبعات مادی و معنوی آن برای جامعه خاطرنشان کرد: امروز باید نسبت به مسئله وقف و ترویج آن در جامعه به صورت جدی توجه صورت گیرد و در این میان وظیفه رسانه ها از همه سنگین تر است.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اشاره به توزیع بیش از ۴ هزار ماسک در یکی از بیمارستان ها خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در راستای نیت واقف این کمک های بهداشتی و درمانی خود را به مراکز درمانی ارائه کرده است و این مسئله در طی بحران کرونا و نیاز جامعه پزشکی به آن اعلام بوده است.

وی به تعطیلی بقاع متبرکه در استان همدان بنا بر تصمیم ستاد مبارزه با بحران کرونا اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به تبع دیگر نهادها و ارگان ها از دستورات و پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد مبارزه تبعیت می کند.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اشاره به تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از موقوفات در زمینه کمک به کادر درمان در ملایر و کبودرآهنگ، گفت: بنابر نیت واقفین خیراندیش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اقلام پزشکی شامل دارو و وسایل و تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی در ملایر و کبودراهنگ ارائه شده است./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات