۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۲۴۵۵
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

امکان پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

امکان پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری
حجت الاسلام رحمانی گفت: مدارس علمیه خواهران سطح دو در استان چهارمحال و بختیاری امکان پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر از خواهران برای سال تحصیلی جدید را دارند.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه نقش تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه و اثرگذاری آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: به لطف الهی امروز حوزه‌های علمیه خواهران در بسیاری از زمینه‌ها حرف برای گفتن دارند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نام نویسی و پذیرش حوزه علمیه خواهران این استان همزمان با سراسر کشور برای سال تحصیلی جدید از یکم اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، افزود: پذیرش مقطع عمومی شامل سطح دو به شیوه حضوری در ۷ مدرسه این استان از بین ۹ مدرسه انجام می‌شود.

حجت الاسلام رحمانی همچنین با اشاره به اینکه تنها یک مرکز تخصصی سطح سه حوزه در این استان وجود دارد، اظهار کرد: پذیرش مقطع عالی شامل سطح سه به دو شیوه حضوری و نیمه حضوری در دو رشته «فقه و اصول» و «تفسیر و علوم قرآن» در مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت کیفی سازی امور پیش برویم و این از ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه خواهران است، گفت: مدارس علمیه خواهران سطح دو در استان چهارمحال و بختیاری امکان پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر از خواهران برای سال تحصیلی جدید را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تنها مرکز تخصصی این استان در دو رشته پذیرش ۴۰ نفر را برای سال تحصیلی جدید خواهد داشت، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ طلبه خواهر در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند که به همین میزان نیز در سال‌های گذشته توانسته ایم دانش آموخته و مبلغ دین تحویل جامعه دهیم و این در نوع خود بی سابقه است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات