۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۵۵۶۱۵
امام جمعه ‌مریوان:

دولتمردان در ایجاد شغل برای جوانان کشور و کردستان کاری نکرده اند

دولتمردان در ایجاد شغل برای جوانان کشور و کردستان کاری نکرده اند
امام جمعه ‌مریوان گفت: متأسفانه دولتمردان در ایجاد شغل و اشتغال برای جوانان کشور و استان کردستان هیچ کاری نکردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی عالم برجسته اهل‌سنت با گله‌مندی از عملکرد دولت اظهار داشت: متأسفانه دولتمردان در ایجاد شغل و اشتعال برای جوانان کشور و استان کردستان هیچ کاری نکردند.

وی افزود: امروزه جوانان استان کردستان و شهرستان مرزی مریوان که در حال تحصیل و دانش هستند، اما پس از فارغ‌التحصیلی بیکارند، اگر برای جوانان ما شغلی فراهم بود، به طرف کوله‌بری و بدبختی نمی‌رفتند.

امام جمعه شهرستان مریوان با بیان اینکه دولت در استان کردستان کارخانه و شغلی برای جوانان فراهم نکرده که به آن امیدوار باشیم، تصریح کرد: امروزه اکثر جوانان فارغ‌التحصیل بیکار و اکنون اگر بحث این شیوع بیماری کرونا نبود، همه به کارگری و کوله‌بری در مرزها مشغول بودند.

وی با بیان اینکه بخشی از وعده‌های رئیس‌جمهور در طول دوران انتخابات برای بهبود وضعیت معیتشی مردم همچنان تحقق نیافته است، گفت: هر بار که مشکلات مردم را از طریق مسئولان پیگیری کرده همواره بهانه‌ نبود بودجه و اعتبار را مطرح کرده و اکنون نیز تحریم اقتصادی و کرونا، در حالی‌که باید به تولیدات، استعدادها و ظرفیت‌های داخلی توجه شود.

ماموستا شیرزادی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارد؛ اظهار کرد: دیگر زمان «دادن وعده‌های الکی، باشه و چشم ‌گفتن‌ها» تمام شده و مردم با حرف‌های نمایندگان مجلس فریب نمی‌خورند؛ امیدواریم در این دوره با تصمیمات درست و وضع قوانین به فکر حل مشکلات جامعه باشند، نباید که چشم‌انتظار کمک‌های کشورهای بیگانه باشیم.

وی تاکید کرد: از نمایندگان مردم کردستان در مجلس یازدهم انتظار داشته که به‌جای تعیین فرماندار، بخشدار و آبدارچی ادارات، به فکر حل مشکلات مردم باشند و وعده‌های دوران تبلیغات را به‌فراموشی نسپارند چراکه مردم آگاه و بیدارند.

امام جمعه شهرستان مریوان از نمایندگان کردستان در مجلس یازدهم خواستار شد که به فکر جذب سرمایه‌گذار، ایجاد طرح‌های بزرگ اشتغالزایی و کارخانجات و دلسوز مردم استان باشند و فراموش نکنند که برای دوره‌های بعدی هم باز به رأی مردم احتیاج دارند./1401/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات