۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۵۹۸۱۵
هم‌زمان با دهه ولایت:

طرح «تبرکات علوی» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

طرح «تبرکات علوی» در خراسان شمالی اجرا می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح تبرکات علوی در قالب بسته‌های معیشتی هم‌زمان با دهه ولایت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در نشست برنامه‌ریزی اعیاد غدیر، با تبریک دهه ولایت و عید غدیر خم، اظهار داشت: در طرح تبرکات علوی بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع می‌شود.

وی افزود: تاکنون 750 بسته معیشتی برای توزیع در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر برنامه‌ریزی‌شده است که در بجنورد ۲۵۰ بسته، شیروان ۲۵۰ بسته، اسفراین ۱۰۰ بسته، فاروج، آشخانه، گرمه و جاجرم هرکدام ۵۰ بسته معیشتی در روز عید غدیر توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: طرح تبرکات علوی از محل درآمدهای موقوفات امام زادگان تهیه‌شده است ولی بااین‌حال مردم هم می‌توانند از طریق شماره‌حساب‌های امام زادگان سطح استان در این امر خیر سهیم شده و کمک‌های خود را واریز نمایند.

وی ادامه داد: طرح تبرکات علوی بر اساس اقدامات شاخص پیشوای مؤمنان و صاحب غدیر، امام علی (علیه‌السلام) و با نیت کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و کم برخوردار هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: در کشور هزار منطقه به‌عنوان مناطق آسیب‌پذیر و کم برخوردار شناسایی شده است و در بجنورد هم تاکنون سه منطقه مشخص‌شده است و این مناطق در شهرستان‌های دیگر استان هم مشخص‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه از فعالیت‌های فرهنگی به فعالیت‌های اجتماعی تغییر کرده است و راه‌اندازی مراکز افق نیز باهدف انجام فعالیت‌های اجتماعی در قالب راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خرد، خرید ماسک، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و... بوده است.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: بقاع متبرکه به‌عنوان پرچم دران فرهنگ و زمینه‌سازان جامعه اسلامی تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن زمینه همدلی و همراهی مؤمنان و خیران و اجرای امینانه نیات غبار فقر و محرومیت را از چهره مناطق پیرامونی خود بزدایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: جامعه اسلامی باید به تبعیت از امام و پیشوای مؤمنان و صاحب غدیر حضرت علی (ع) برای رفع محرومیت و دستگیری مستمندان تلاش کرده تا جامعه‌ای علوی داشته باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات