۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۶۰۱۱۸
امام جمعه «کانبرا» استرالیا:

رمز نجات پیروان ادیان مختلف از مشکلات، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان است

رمز نجات پیروان ادیان مختلف از مشکلات، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان است
روحانی برجسته استرالیایی در نشست هماهنگی بین مذاهب شهر ملبرون این کشور گفت: اسلام درس احترام به عقاید و مقدسات دیگر ادیان می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، در آستانه ماه محرم نشست هماهنگی بین ادیان و مذاهب در شهر ملبرون استرالیا با حضور حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه «کانبرا» و شخصیت های دیگر مذاهب برگزار شد.

امام جمعه کانبرا استرالیا در سخنانی با اشاره به این که اسلام به معنای سلامتی است و هرکس در حلقه اسلام وارد شود، موفقیت از آن او است، تاکید کرد: اسلام درس احترام به عقاید و مقدسات دیگر ادیان را می دهد و لذا ما به عقاید و مقدسات هم دیگر احترام می گذاریم.

وی با بیان این که اسلام و کتاب مقدس آن یعنی «قران کریم» از اختلاف افکنان و تفرقه اندازان اظهار بیزاری می کند، افزود: امام حسین(ع) در هر زمانی مورد احترام پیروان تمام ادیان بوده و همه ما باید به فرزند رسول اسلام(ص) ادای احترام کنیم.

عضو فعال مجمع علمای شیعه استرالیا در ادامه سخنان خود به ماهیت قیام حضرت امام حسین(ع) اشاره داشت و تاکید کرد: ان امام همام(ع) با قیام خونین خود به ارزش ها انسانی استعلا بخشید، قربانی امام حسین علیه السلام برای حفظ تمام ادیان بوده و امروز عبادات تمام ادیان در نتیجه قربانی امام حسین(ع) پابرجا هستند.

وی گروه های تندرو، فرقه گرا، افراطی و نفرت انگیز را از آموزهای اسلامی بیگانه دانست و افزود: آنان به ابزار دشمن تبدیل شده و در راستای پروژه های انسان ها کار می کنند، ما باید از طریق مبارزه، چنین عناصر را از جامعه دور و آنان را ریشه کن کنیم.

حجت الاسلام وحیدی با تاکید به این که امروز اتحاد و زیر یک پرچم قرار گرفتن رهبران دینی تمام مذاهب، خواستگاه هر ملت است، ابراز داشت: فقط اتحاد و همسبتگی می تواند ملت ها و کشورها را از نابودی نجات دهد و از تجاوز دشمنان در امان نگه دارد.

این روحانی برجسته استرالیایی در آخر به پیام محرم اشاره کرد و گفت: پیام محرم برای تمام ملت ها و انسان های آزاده جهان این است که به همراه مظلوم، علیه ظالمان وقت خود قیام کنیم، این عین آن درسی است که در سال ۶۰ هجری سید و سالار شهیدان و همرزمانشان به جهانیان دادند، ما باید این پیام را به نسل خود برسانیم.

ارسال نظرات