۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۶۷۴
امام جمعه موقت کاشان:

امام حسین در کربلا با رفتار خود امر به معروف کرد

امام حسین در کربلا با رفتار خود امر به معروف کرد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عفو و رفعت و رحمت و کرم امام حسین هیچ تعبیری به غیر از زیبایی ندارد و امام حسین با این رفتار‌ها امر به معروف و نهی از منکر کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح یکشنبه در پنجمین روزاز ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: پاسخ حضرت زینب به ابن زیاد که من در کربلا به غیر از زیبایی چیزی ندیدم نشانه اوج عقلانیت و معرفت حضرت زینب است.

وی افزود: این پاسخ حضرت زینب (س) به ابن زیاد نیز جزء زیبایی‌های کربلا است که یک زن با شجاعت در برابر دشمن چنین پاسخی می‌دهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: توبه حر یکی دیگر از زیبایی‌های کربلا است که در بردارنده زیبایی‌های متعددی است که حر در آخرین لحظه توبه کرد و امام حسین که مظهر رحمت الهی است توبه او را پذیرفت و در راه امام حسین (ع) به شهادت رسید.
 
امام جمعه موقت کاشان افزود: این عفو و رفعت و رحمت و کرم امام حسین هیچ تعبیری به غیر از زیبایی ندارد چرا که امام حسین (ع) با این رفتار‌ها درکربلا امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی ادامه داد: خداوند نه تنها توبه حر را پذیرفت بلکه همه سیئات او را نیز تبدیل به حسنات کرد و در پرونده اعمال حر تنها شهادت در راه خدا ثبت و ضبط است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، «إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ» کسی که توبه کند و با عمل صالح خود جبران کند، خداوند نه تنها همه گناهان او را می‌بخشد بلکه به جای آن حسنات می‌دهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این نشانه کریم بودن خداوند است که بنده خود را حتی اگر گناهی را هم مرتکب شده باشد و توبه کند هم او را می‌بخشد و هم به جای گناهانش ثواب می دهد.

وی خداوند را بسیار توبه پذیر دانست و ابراز داشت: اگر بنده خدا بار‌ها توبه کند و بار دیگر مرتکب گناه شود، بازهم راه بازگشت برای او باز است که این امر بیانگر این است که در اسلام بن بستی وجود ندارد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات