۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۷۴۲
از سوی جانشین ریاست المصطفی مطرح شد؛

ترویج فرهنگ ایرانی در سطح فراملی؛ یکی از مهم‌ترین خدمات المصطفی

ترویج فرهنگ ایرانی در سطح فراملی؛ یکی از مهم‌ترین خدمات المصطفی
حجت الاسلام خالقی پور نقش المصطفی گسترش فرهنگ ایرانی را به واسطه آموزش دادن زبان فارسی به جمع زیادی از مردم کشورهای مختلف بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خالقی پور در نشست خبری مراسم آغاز سال تحصیلی 400-99 جامعه المصطفی و تجلیل از طلاب برتر که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان مرکزی المصطفی برگزار شد با اشاره به رویکردهای المصطفی این نهاد را مجموعه ای کاملا علمی خواند و گفت: دانشجویان در المصطفی همانند سایر مراکز آموزشی از کارشناسی تا دکتری به تحصیل می پردازند.

جانشین ریاست المصطفی ادامه داد: جامعه المصطفی دارای نظام واحدی دانشگاهی و هم نظام سطوح حوزوی است که مدرک هر دو نظام آموزشی دارای اعتبار است و فارغ التحصیلان می توانند در سایر کشورها ادامه تحصیل دهند یا جذب سازمان ها شوند.

وی افزود: البته برخی کشورها به دلیل ناسازگاری با کشورهای اسلامی به ویژه ایران، مدارک المصطفی را تأیید نمی کنند در حالی که به دلیل تأیید مدرک المصطفی از سوی وزارت علوم، مشکل اعتبار ندارد.

حجت الاسلام خالقی پور با بیان این که المصطفی در حوزه علوم انسانی با رویکرد اسلامی فعالیت دارد، اظهار کرد: در جامعه المصطفی دانش پژوهان با معارف اسلامی به صورت تخصصی آشنا می شوند به عنوان مثال در این نهاد علمی رشته های مختلفی از جمله اقتصاد اسلامی، مدیریت، حقوق و رشته های مختلف دیگری با رویکرد اسلامی همچنین رشته های خاص اسلامی همانند فقه و اصول ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی با پذیرش افراد فراوانی از کشورهای مختلف، آنها را عالم کرده و تحویل کشورها می دهد به عنوان مثال در جلسه ای با وزیر علوم کشور آفریقایی، پس از اطلاع از رشته های المصطفی، از فعالیت های این نهاد ابراز خرسندی و بیان کرد«المصطفی بدون ایجاد هزینه، برای ما نیرو تربیت می کند».

جانشین ریاست المصطفی با بیان این که این نهاد علمی با آموزش دادن زبان فارسی به جمع زیادی از مردم کشورهای مختلف، به گسترش فرهنگ ایرانی کمک فراوانی کرده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 300 هزار نفر در جامعه المصطفی با زبان فارسی آشنا شده اند که این افراد نیز افراد دیگری را با زبان فارسی آشنا کرده اند در نتیجه موجب گسترش زبان فارسی در دنیا شده است.

وی افزود: به واسطه فعالیت های جامعه المصطفی امروزه در کشورهای مختلف افرادی وجود دارند که با زبان فارسی آشنا هستند و ایران اسلامی را شناخته اند در نتیجه بسیاری از دشمنی ها را خنثی کرده اند./1324/پ202/ف

ارسال نظرات