۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۶۶۸۰۶
آیت الله جاودان:

مودت ذوی القربی ضامن سعادت انسان است

مودت ذوی القربی ضامن سعادت انسان است
تهران - استاد حوزه علمیه مودت ذوی القربی را ضامن سعادت انسان دانست و گفت: محبت به اهل بیت (ع) باید در اعمال و رفتار آدمی تجلی پیدا کند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه درس اخلاق حسینیه شیخ مرتضی زاهد (ره) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: بهشت از آن کسانی است که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند.

وی افزود: کسانی که در بهشت به سلطنت مطلق نائل می‌شوند هر آنچه اراده کنند به آن می‌رسند؛ این افراد در عالم دنیا به سلطنت الهی به طور کامل تن داده و هر آنچه پروردگار از آنان خواسته بود انجام داده بودند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان مومن در طول زمان با انجام اعمال صالح می‌تواند به بالاترین مراتب بهشت دست یابد، اظهار داشت: مومن در طول زمان به جایی می‌رسد که هر چه پروردگار خواسته انجام می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آدمی می‌تواند از خطا به طور صددرصد اجتناب کند، ابراز کرد: انسان قدرتی دارد که می‌تواند به طور کامل از گناه پرهیز کرده و به آن فکر نکند و وظایف دینی خود را کامل انجام دهد.

وی عمل صالح را نشانه ایمان دانست و گفت: همه انسانها می‌توانند مومن شوند و به بالاترین مقامات انسانی دست یابد؛ آسایش، امنیت و قدرت مطلق از آن خداوند است که بعد از مرگ به انسان مومن عطا می‌شود.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان در عالم دنیا نیاز به مربی و هادی دارد تا هدایت شود، ابراز کرد: انسان گناه کار اگر بتواند خطاهای خود را به صورت کامل جبران کند به او بشارت سعادت و سلطنت مطلق داده می‌شود.

استاد حوزه علمیه مودت ذوی القربئ را سریعترین مسیر برای رسیدن به بالاترین مقامات انسانی بیان و عنوان کرد: مقصود از مودت، محبت در عمل است؛ کسی که اهل بیت(ع) را دوست دارد هرگز مرتکب گناهانی چون دروغگویی، کمکاری، غیبت و... نمی‌شود.

وی ادامه داد: محبان حقیقی افرادی قدرتمند هستند برای همین هرکجا لازم باشد به جهاد جانی و مالی اقدام می‌کند./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات