۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۷۳۶۰
آیت الله نور مفیدی:

امت اسلامی با وحدت در برابر دشمنان بایستند

امت اسلامی با وحدت در برابر دشمنان بایستند
تهران - آیت الله نور مفیدی با بیان اینکه امت اسلامی باید با وحدت در برابر دشمنان بایستند، گفت: همه مسلمانان باید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، عصر امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: پیامبر و کسانی که با ایشان هستند در برابر دشمن محکم و غیر قابل نفوذ اما در مقابل یکدیگر مهربان و غمخوار یکدیگرند؛ خداوند در این آیه شاخصه جامعه ایمانی مسلمانان را تبیین فرموده است.

وی افزود: دشمن در عصر کنونی از هر ترفند و راهی استفاده می کند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و مانع قدرتمند شدن آنان شود؛ بر همین اساس علما و اندیشمندان برجسته جهان اسلام موظف هستند جوامع اسلامی را به اتحاد دعوت کنند و این یک وظیفه الهی است.

آیت الله نور مفیدی با تاکید بر اینکه اتحاد جوامع اسلامی در گرو پذیرش یکدیگر است، عنوان کرد: هر یک از مذاهب معروف اسلامی اعم از شیعه و سنی اعتقادات خاصی دارند و همه مسلمانان باید به این اعتقادات و دلایل احترام بگذارند و مانع اختلاف و تفرقه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان احترام متقابل و صداقت را از لوازم اتحاد برشمرد و گفت: بزرگان جوامع اسلامی باید برای اتحاد مسلمانان تلاش کنند همانگونه که امام خمینی(ره) همه مسلمانان را به وحدت دعوت کردند و فرمودند تمام مسلمانان با هم یکی هستند چون پیامبر آنان یکی است و اگر کسی در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند یا جاهل است و یا بر اساس ماموریتی که دارد دست به این اقدام می زند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه امت اسلامی موظف هستند به دستورات الهی عمل کنند و در یک صف واحد در برابر دشمنان بایستند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات