۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۷۱۲۶۱
مکتب سلیمانی؛

شهید سلیمانی؛ مروج، پشتیبان و احیاگر ارزش های والای نظام اسلامی

شهید سلیمانی؛ مروج، پشتیبان و احیاگر ارزش های والای نظام اسلامی
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شهید سلیمانی نسبت به امام و رهبری غیرت ولایی داشت، گفت: ایشان مروج، پشتیبان و احیاگر ارزش های والای نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی از نوادر این مقطع از انقلاب و زمان ما و از فرزندان برومندی برشمرده می شود که انقلاب به جهان اسلام و بشریت تحویل داده است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی از کسانی بود که در دل انقلاب پرورش پیدا کرد و اقداماتش در عرصه های نظامی و جنگی بر هیچکس پوشیده نیست؛ ایشان هیچگاه از این عرصه فاصله نگرفت و با تمام وجود تا آخرین لحظه در برابر دشمن ایستادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام شیوه مدیریتی و نقش آفرینی شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه های مختلف را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ایشان در حقیقت یک چهره فرهنگی محسوب می شود، زیرا در گفتار و رفتار مروج، پشتیبان و احیاگر ارزش های والای نظام اسلامی همچون اخلاق و جامع نگری بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به شرح صدر شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی با آن نگاه وسیع و جامعی که داشت هیچگاه در وادی های سیاسی نیفتاد و نسبت به همه مسائل دیدگاه ولایی داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نسبت به امام و رهبری غیرت ولایی داشت، خاطرنشان کرد: ایشان در کرمان در جلسه ای حضور داشتند و شنیدند که برخی در خارج از آن جلسه ضد امام خمینی(ره) شعار می دهند، بلافاصله غیرت دینی و ولایی شان به جوش می آید و می گوید وای بر ما که زنده باشیم و به اماممان اهانت و جسارت شود؛ ایشان گروهی را با خود به آن محل برد و آن غائله را خاتمه داد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به عنایت شهید سلیمانی به فرزندان شهدا و ایتام اشاره و مطرح کرد: ایشان کسی بودند که با جدیت تمام در مقابل استکبار و دشمنان ایستادگی می کردند، اما از آنچنان عطوفت و احساساتی برخوردار بودند که با نهایت نرمی به ایتام عشق و محبت می ورزیدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما باید امروز مکتب شهید سلیمانی را زنده نگه داریم، تصریح کرد: امروز دشمن با تمام وجود در تلاش است ارزش های والای مکتبی و انقلابی که این شهید عزیز به ارمغان آورده است را نابود کند.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی روحیه مقاومت اسلامی را از طریق سپاه قدس در عرصه های بین المللی به نمایش گذاشت، ابراز کرد: سپاه قدس یک ظرفیت بسیار قوی داشت که این ظرفیت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی قدرت پیدا کرد؛ در حقیقت این شهید بزرگوار با جامعیت و نفوذ کلامی که در جبهه مقاومت داشت، ظرفیت های سپاه قدس را به میدان آورد و به معنای واقعی از طریق این مجموعه، مقاومت را تحکیم بخشیده و پایگاه آن را در منطقه های اسلامی مستحکم و بالنده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: ایشان به معنای واقعی به سپاه قدس تشخص بخشید و کارایی آن را تقویت کرد و ما نتیجه این موضوع را در تأمین امنیت داخلی و منطقه ای دیدیم، زیرا دشمنان در سوریه و عراق و فلسطین زمین گیر شدند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات