۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۲۷۷۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ایام فاطمیه فرصتی ناب برای شناخت اصل بنیادین امامت و ولایت است

ایام فاطمیه فرصتی ناب برای شناخت اصل بنیادین امامت و ولایت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ایام فاطمیه فرصت نابی برای شناخت اصل بنیادین امامت و ولایت است، اصلی که در ساختار فرهنگ اسلامی، محوری و بنیادین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) یکی از فرصت‌های بسیار مناسب برای شناخت اصل امامت و ولایت است.

وی افزود: این اصل، در ساختار فرهنگ اسلامی، اصلی محوری و بنیادین است و اساساً تمام اصول و فروع دین، فقط و فقط با استقرار اصل امامت و ولایت است که به منصه ظهور و بروز عینی و کامل خود می‌رسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: روایات متعدد ناظر به این حقیقت در منابع روایی ما وجود دارد، از آن جمله فرمودند: «لَوْلاَنَا مَا عُرِفَ اَللَّهُ. لَوْلاَنَا مَا عُبِدَ اَللَّهُ. جَعَلَنَا اللهُ... خُزَّانَهُ فِی سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ بِنَا أَثْمَرَتِ اَلْأَشْجَارُ وَ أَینَعَتِ اَلثِّمَارُ وَ جَرَتِ اَلْأَنْهَارُ وَ بِنَا ینْزِلُ غَیثُ اَلسَّمَاءِ وَ ینْبُتُ عُشْبُ اَلْأَرْضِ.»

وی تصریح کرد: اما در بین تمام روایات و بیانات نورانی آل الله، اگر بخواهیم یک بیان را شاخص این حقیقت بدانیم، این فراز از بیان مبارک حضرت زهرای اطهر (س) در خطبه فدکیه است که فرمود: «فَجَعَلَ اَللَّهُ... طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ اَلْفُرْقَةِ» و حضرت اصل ولایت و امامت را، عامل انسجام و اقتدار جامعه اسلامی معرفی می‌فرمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت تلاش برای تحقق ولایة الله در جامعه و نفی ولایت طاغوت، اظهار کرد: این‌که حضرت صدیقه طاهره (س) اصل ولایت و امامت را عامل انسجام و اقتدار جامعه اسلامی معرفی می‌فرمایند، یک تعهد و رسالت سنگین بر دوش آحاد افراد جامعه می‌گذارد و آن ضرورت تلاش برای تحقق ولایة الله در جامعه و نفی ولایت طاغوت است.

وی تصریح کرد: به همین جهت بعد از شهادت امیرالمؤمنین (ع) تمام تلاش ائمه (ع) برای این بوده که ولایت را زنده کرده و جامعه اسلامی را احیا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مهم‌ترین چیزی که در زندگی ائمه (ع) به‌طور شایسته مورد توجه ما قرار نگرفته، عنصر مبارزه حادّ سیاسی است، این مبارزه بزرگ‌ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه امامت بود و این تلاش ائمه به قدری منسجم و هماهنگ بوده است که می‌توان یازده امام معصوم را، یک انسان 250 ساله قلمداد کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات