۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۷۳۸۱۲
عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه صنعتی اصفهان:

در برخوردهای اجتماعی جانب انصاف و عدالت باید رعایت شود

در برخوردهای اجتماعی جانب انصاف و عدالت باید رعایت شود
اصفهان - حجت الاسلام رهبر با اشاره به عظمت شخصیت امام علی(ع) گفت: در برخوردهای اجتماعی نباید روبنایی عمل کرد، باید جانب انصاف و عدالت رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی رهبر هیأت علمی گروه معارف دانشگاه صنعتی اصفهان، صبح امروز در کارگاه آموزه های حکمت های نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)ویژه فرماندهان و مسؤولین منطقه پدافند هوائی مرکزی شهید نصر اصفهانی ضمن اشاره به جایگاه امام علی(ع)در پیشگاه خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص)گفت:جای تاسف دارد بعنوان شیعه بعضا یک بار هم کتاب گرانسنگ نهج البلاغه را که بعنوان برادر قرآن شناخته می شود تورق نزده ایم و حکمتها ومعارف بلند آن را درک نکرده ایم.

 وی در ادامه به بیان ارادت افرادی چون جورج جرداق مسیحی که 5جلد کتاب در ارتباط با حضرت علی (ع)از جمله:"صوت العداله الانسانیه"نوشته است اشاره کرد و افزود:شخص مسیحی بیش از200بار نهج البلاغه را خوانده و یا ابن ابی الحدید سنی مذهب و شارح نهج البلاغه که 20جلد شرح عربی بر آن نوشته ،ذیل آیه"الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر"در طول 50سال مطالعات خود بیش از 1000مرتبه این خطبه را خوانده و ازآن هر بار نکات جدیدی استخراج نموده است.

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در هر دوره ای امام تجلی می کند و رخشنده ترین آنها وجود نازنین حضرت امیر(ع)است که بزرگانی چون:میرزای قمی،آیت الله آقا بزرگ تهرانی و علامه جعفری به عظمت امام علی(ع) و کتاب نهج البلاغه اذعان کرده و عرضه می دارند که کتابی بدان قوت واستحکام که قابل استفاده برای عموم جهانیان باشد؛بعد از قرآن نداریم.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه نامه53 نهج البلاغه (ع)سند عدالت تاریخ در سازمان ملل شناسائی وثبت شده است که نشان از حقانیت بی بدیل مکتب و مذهب حیات بخش شیعه دارد، اظهار کرد:با توجه به خطبه 53 نهج البلاغه که امام علی(ع) به مالک اشتر نخعی نکاتی را گوشزد کرده‌اند، ما دو گونه تعامل داریم، نخست تعامل با مردم و تعامل با خود.

وی ادامه داد: تعامل با مردم  بسیار مهم می باشد به طوری که برخوردهای ما  با مردم نباید رفرمی،اصلاحی و رو بنائی باشد بلکه می بایست در برخوردهای اجتماعی جانب انصاف را رعایت کنیم، چرا که گاهی در تعاملات عاطفی ممکن است عدالت رعایت نشود.

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه صنعتی اصفهان  با اشاره به مصیبتها و بلاهائی که پادشاهان و طاغوتهای گذشته بر سر ملت ایران آوردند خاطرنشان کرد: در زمان احمد شاه قاجار 45درصد مردم ایران یعنی بیش از 9 میلیون نفر توسط انگلیسیها کشته شدند، عزت و افتخار آفرینی اکنون کشور نتیجه انقلاب اسلامی و رجوع به مکتب حیات بخش محمدی و علوی است واز فرصت ها باید برای قوی شدن در تمامی زمینه ها بهره ببریم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات