۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۷۴۶۵۵
دین و زیست مجازی(17)؛

ضرورت موضوع شناسی در فضای مجازی

ضرورت موضوع شناسی در فضای مجازی
عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما گفت: فرقی بین فضای حقیقی و مجازی نیست و لازم است تا حوزه با قدرت در این زمینه ورود کند و نسبت به موضوعات بسته های متفاوت ارائه کند.
دکتر کمال اکبری، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله زیست مؤمنانه در فضای مجازی گفت: در واقع اکثر مسائل مثل صدق و کذب، عدم افشای اسرار، به گناه نیفتادن، تهمت و... درست حکم فضای حقیقی را دارد.

وی  با اشاره به اهمیت توجه به الگوی مومنانه در فضای مجازی افزود: زیست مومنانه در فضای مجازی در اکثر موقعیت‌ها نیازمند ارایه الگوی جدید و جداگانه‌ای نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با اشاره به این که فضای مجازی امروزه نقش بسیار پر رنگی در زندگی ما پیدا کرده است اظهار داشت: البته مسائل جدیدی هم وجود دارد که برخی نیازمند پژوهش‌های بیشتر است.

وی ادامه داد: سزاوار است تا شورای عالی فضای مجازی از مراجع در مورد مباحث مستحدثۀ مجازی مطالبه و سوال کنند و مراکز علمی حوزوی نیز می‌توانند در این موارد تحقیق و پژوهش کنند.

اکبری در پایان موضوع شناسی پدیده های فضای مجازی را ضروری برشمرد و گفت: موضوع شناسی در این حوزه نکته‌ای است که می‌‌توان بدان توجه کرد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گلبیز
Iran, Islamic Republic of
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
اقتصاد را به مردم واگذار کنیم و در درون برای تولید فعالیت کنیم.
0
0