۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۸۰۱۸۴
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان خبر داد؛

اجرای طرح نوین مصاحبه شخصیت شناسی و روانشناختی در حوزه علمیه

اجرای طرح نوین مصاحبه شخصیت شناسی و روانشناختی در حوزه علمیه
حجت الاسلام موسوی زاده گفت: داوطلبان با انجام مصاحبه‌های تخصصی با اهل فن و تکمیل تست‌های تخصصی استعداد، علاقه و میزان آمادگی خود را برای فراگیری علوم دینی مشخص می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست خبری معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اصحاب رسانه ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان با حضور جمعی از فعالان خبری برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان در خصوص آزمون ورودی حوزه‌های علمیه بیان داشت: حوزه علمیه نیز مانند دانشگاه‌ها از طریق کنکور سراسری به پالایش و جذب افراد می‌پردازد؛ این فرآیند به صورت متمرکز از طریق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هرساله صورت می‌گیرد و سیر مشخص و معینی را دنبال می‌کند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان در رابطه با چگونگی ثبت نام از داوطلبان عنوان داشت: فرآیند نام نویسی داوطلبان از ۲۰ اسفند   ۱۳۹۹ آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد؛ البته با توجه به استقبال روز‌های پایانی امکان تمدید ثبت نام وجود دارد.  

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره به نحوه پذیرش داوطلبان در سایت رسمی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، همچنین فرآیند پذیرش طلاب از ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در زمینه‌های مصاحبه، مشاوره، میثاق و تحقیقات آغاز شده است.

وی در خصوص طرح نوین حوزه‌های علمیه تحت عنوان مصاحبه شخصیت شناسی و روانشناختی از داوطلبان  تصریح کرد: داوطلبان با انجام مصاحبه‌های تخصصی با اهل فن و تکمیل تست‌های تخصصی استعداد، علاقه و میزان آمادگی خود را برای فراگیری علوم دینی مشخص می‌کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان در رابطه با برگزاری دوره میثاق اظهار داشت: این دوره از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه صورت می‌پذیرد و مباحث قرآنی، عقیدتی، فقهی را شامل می‌شود.

حجت الاسلام موسوی زاده در خصوص زمان آزمون ورودی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: این آزمون در ۱۸ تیر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد؛ همچنین اطلاعات لازم در رابطه با حضوری یا مجازی بودن آزمون از طریق رسانه‌های جمعی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور آزمون از طریق سامانه معاونت آموزش حوزه علمیه کشور برگزار شد و امسال تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.  

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: نتایج آزمون ۹ مرداد ۱۴۰۰ به صورت سراسری اعلام خواهد شد و دوره میثاق آموزشی (اختبار) در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ توسط مدارس حوزه علمیه با دروسی مانند احکام، عقائد، صرف و نحو  آغاز می‌شود و داوطلبان در این مدت بایستی شایستگی خود را نشان دهند.

حجت الاسلام موسوی زاده گفت: ثبت نام‌های جدید سه گروه سیکل یا پایه هشتم تحصیلی، سوم راهنمایی قدیم، پایه نهم جدید  یا اول و دوم دبیرستان در رده سنی ۱۸ سال در گروه نخست تعریف شده اند؛ گروه دوم از پایه یازدهم  با شرایط سنی ۱۸ سال، سوم دبیرستان، دیپلم، پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی همچنین دانشجوی دارای ۳۰ واحد به شرط سنی ۲۰ سال در گروه دوم دیپلم تعریف می‌شوند؛ گروه سوم مقطع عالی دانشجوی بالا ۳۰ واحد به شرط سنی ۲۱ سال در مقطع کاردانی ۲۲، کارشناسی ۲۴، کارشناسی ارشد ۲۸ و دکترا ۳۰ سال در صورت تشرف به خدمت سربازی در به این حداکثر سن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تفاوت‌های آزمون ورودی امسال با سال‌های گذشته بیان داشت: شرط معدل در آزمون ورودی حوزه علمیه مؤثر خواهد بود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان در خصوص پذیرش مدارس علمیه سطح استان عنوان داشت: ۱۳ مدرسه در خوزستان گروه نخست؛ ۲۰ مدرسه گروه اول و دوم، مدارس سفیران هدایت گروه دوم و سوم را می‌پذیرند؛ همچنین مدرسه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک و الغدیر اهواز افزون بر دروس حوزوی مباحث قرآنی را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه جدید برای پالایش ثبت نامی‌های حوزه علمیه تصریح کرد: در سال‌های گذشته هیچ محدودیتی در ثبت نام افراد وجود نداشت و بعضأ اشخاصی که فاقد شرایط اولیه بودند اقدام به ثبت نام می‌کردند؛ اما با پالایش این سامانه پذیرش کیفی حوزه‌های علمیه در گام نخست انجام می‌شود.

وی در رابطه با هجوم رسانه دشمن به سوی حوزه‌های علمیه و روحانیت تصریح کرد: رسانه‌های معاند و بازپخش آن‌ها در کشور علیه روحانیت و حوزه‌های علمیه مباحث گوناگونی ایجاد می‌کند با این وجود ما همچنان شاهد تمایل افراد برای ورود به حوزه‌های علمیه هستیم.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: با توجه به کمبود جمعیت کشور در پذیرش حوزه‌های علمیه دچار افت و سیر نزولی نشده ایم که همین عامل نشان دهنده فعالیت بسیار خوب و ارزنده حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام موسوی زاده در پایان گفت: از زمان نخست شیوع بیماری کرونا در کشور با تعریفی که مقام معظم رهبری خاص  قرارگاه جهادی طلاب خوزستان داشتند نشان از پویایی حوزه علمیه خوزستان است که این خود عامل مهم برای جذب جوانان است./۹۴۵۴/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمد صولتی زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
چه کار ابتکاری جالبیه
0
1
ناشناس
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹
کدام ابتکار؟ اینکه برای فرار از پاسخگویی در برابر مساله مهم کاهش سال به سال متقاضیان ورود به حوزه خوزستان (از بیش از 2100نفر در 94به 800 نفر در 99) ادعای وجود سامانه پایش میکنند؟ این ابتکاره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
کاش میگفتید این سامانه دقیقا چکار میکنه؟ تا بقیه استانها هم الگو بگیرند.
0
0