۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۸۳۸۰۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شهید چمران تنها یک شخصیت نظامی نبود بلکه مرد خدمت، مصلحت و عرفان بود

شهید چمران تنها یک شخصیت نظامی نبود بلکه مرد خدمت، مصلحت و عرفان بود
اصفهان - آیت الله سلیمانی از شهید چمران بعنوان پدر جنگ، اسوه جنگ و الگوی جنگ نام برد و گفت: شهید چمران تنها یک شخصیت نظامی و جنگی نبود، بلکه مرد خدمت، مصلحت و عرفان بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید چمران و سالروز بسیج اساتید دانشگاه‌های کاشان و آران و بیدگل که در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران در تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والامقام، گفت: شهید چمران یک مجاهد و عارف تمام عیاری بود که در زندگی و حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضد انقلاب و دفاع مقدس لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران به عنوان یک دانشمند هسته‌ای دردنیای غرب و آمریکا مطرح بود، افزود: هنگام بازگشت این شهید بزرگوار به ایران مرز‌ها را بستند، اما او مردانه و مظلومانه و غریبانه برای مبارزه با صهیونیست‌ها به جنوب لبنان رفت و نیرو‌های خود را ساماندهی کرد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: ساماندهی و سازماندهی نیرو‌های جنوب لبنان، وحدت بین نیرو‌های رزمنده شیعه جنوب لبنان و ایجاد هسته‌ای مقاوم و متحد و منسجم درجنوب لبنان از جمله فعالیت‌های شهید چمران بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت به ایران با وجود اینکه در پست‌های وزیر دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس انتخاب شد، اما پست و مقام را رها کرد و برای دفاع از اسلام و نظام به جبهه‌های دفاع مقدس و کردستان رفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شهید چمران در مذاکرات کردستان نقش محوری داشت، گفت: شهید چمران در کردستان تلاش زیادی کرد تا با داخلی‌ها با ابزار نرم و نه با سلاح جنگ روبرو شود، از این رو در مذاکرات کردستان نقش محوری داشت.

به گفته وی تأسیس حزب الله لبنان، جنگ‌های نامنظم، هسته‌های مقاومت و بسیج اساتید به برکت وجود شهید مصطفی چمران و مدیون این شهید بزرگوار هستیم.

وی از شهید چمران بعنوان پدر جنگ، اسوه جنگ و الگوی جنگ نام برد و با اشاره به اینکه شهید چمران تنها یک شخصیت نظامی و جنگی نبود، بلکه مرد خدمت و مصلحت و عرفان بود، افزود: شأن و شخصیت شهید چمران درنظام الهی ایران باید بیش از پیش تبیین و معرفی شود.

آیت الله سلیمانی کلام عرفانی، قلب عطوف و مهربان، علم و عمل، عشق و ایثار و  شهادت و استاد فن هسته‌ای را از ویژگی‌های شهید چمران عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد اساتید بسیجی حوزه و دانشگاه برای ارتقای خود در مکتب این استاد نمونه شاگردی کنند.

لازم به ذکر است، همزمان با برگزاری دومین همایش بزرگ استادان بسیجی شمال استان اصفهان نمایشگاه دائمی آثار علمی فرهنگی و هنری اساتید بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برپا می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات