۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۸۶۲۰۶

«مهدی عراقی را بکش!» به‌زودی منتشر می‌شود

«مهدی عراقی را بکش!» به‌زودی منتشر می‌شود
کتاب «مهدی عراقی را بکش!» شامل گفتگوهایی درباره حاج مهدی عراقی از چهره‌های انقلاب اسلامی به‌زودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب ونشرخبرگزاری رسا: به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «مهدی عراقی را بکش!» نوشته سید مصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت به‌زودی و همزمان با سالگرد شهادت حاج مهدی عراقی، توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

مطالب این‌کتاب بر مبنای گفتگو تنظیم شده که در گفتگوهای مندرج در آن، ۳۰ چهره از خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب، زندگی شهید عراقی را از تولد تا شهادت روایت می‌کنند. این‌روایت‌ها در ۴ دوره تاریخی جا می‌گیرند. برخی از روایان این‌کتاب عبارت‌اند از: علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیق‌دوست، فرخ نگهدار، بهزاد نبوی، بهروز افخمی، عزت‌الله مطهری و ...

حاج مهدی عراقی جایگاه یگانه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و عجیب آنکه کمتر نامی از او آورده می‌شود. نقش او از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت در سال ۱۳۴۲، دوران طلایی حضور موثرش در زندان شاه و ارتباط ویژه‌ای با امام خمینی(ره) در سراسر دوران مبارزه، از او چهره‌ای ساخته که بین چهره‌های غیر روحانی نهضت انقلاب، منحصر به فرد است.

این‌چهره قصه‌های زیادی برای شنیدن دارد؛ از همراهی با شهید نواب صفوی و اخراج از جمعیت فداییان اسلام تا رفاقت با حاج آقا روح الله و ترور و زندان. شخصیت وی باعث شد یک مجموعه مستند تلویزیونی با نام «یکه سوار» در سال ۱۳۹۸ و یک مستند سینمایی به نام «مهدی عراقی را بکش!» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره او ساخته و اکران شود.

کتاب «مهدی عراقی را بکش!» به‌زودی با حجم ۳۰۵ صفحه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود

ارسال نظرات