۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۸۷۱۵۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

انقلاب اسلامی «ولایت اجتماعی» را برای شیعیان به ارمغان آورد

انقلاب اسلامی «ولایت اجتماعی» را برای شیعیان به ارمغان آورد
تهران - استاد حوزه علمیه گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی در کشورمان، ولایت اهل بیت(ع) را حاکم کرد و شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در شب دهم محرم در مراسم عزاداری هیئت ریحانه الحسین(س) تهران اظهار داشت: مهم ترین پیوندی که شیطان و دستگاه ابلیس در صدد است تا آن پیوند را از بین ببرد، پیوند بین مؤمنین و ولی خداست که اگر این پیوند از بین برود، هیچ کمال و رشدی انجام نمی شود.

وی با بیان این که در آموزه های دینی امامت شرط توحید است، گفت: توحید بدون امامت سر از شرک در می آورد؛ بندگی زیر پرچم معصوم و با هدایت معصوم صحیح است و غیر از این، توحید عربستانی می شود؛ در برخی از روایات توحید تا «اشهد ان علی ولی الله» است؛ در تفسیر علی بن ابراهیم قمی آمده است که فردی از امام رضا(ع) پرسید که طبق آیه قرآن که خدا مردم را با فطرت الهی خلق کرد، فطرت الهی چیست؟ آن حضرت شهادتین را تا اشهد ان علی ولی الله برشمردند و فرمودند که توحید تا اینجاست.

استاد حوزه علمیه قم ضمن طرح سؤالی مبنی بر این که چرا انقدر شیعه بر روی مسأله امامت تکیه می کند و تمام اصول و فروع دین را وابسته به ولایت و امامت می داند، تصریح کرد: امام در دین نقش قطب نما در کشتی را دارد؛ هر چه کشتی مدرن باشد، اگر قطب نما نداشته باشد، به مقصد نمی رسد و اگر دین نیز امام نداشته باشد که مقصد را نشان دهد، به مقصد نمی رساند.

وی افزود: کمیل می گوید که با علی(ع) در کوچه ها قدم می زدیم و صدای قرائت قرآن می آمد که در دل خود به صدای آن قاری آفرین گفتم، که حضرت علی(ع) فرمودند صدای این فرد تو را فریب ندهد چرا که او اهل جهنم است، و من چیزی نگفتم؛ این قضیه گذشت و در جنگ نهروان با آن حضرت بین کشته های دشمن قدم می زدیم که حضرت علی(ع) پای خود را به جنازه ای زد و فرمود که این همان فردی است که آن شب قرآن می خواند، و اهل جهنم است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که انقلاب اسلامی شیعه را به ولایت اجتماعی رساند، اظهار داشت: ما باید در کمال نسبت به ولایت و امامت از مسأله ولایت های فردی فراتر رفته و به ولایت اجتماعی برسیم تا زمینه ساز ظهور باشد؛ امام خمینی(ره) شیعه را پس از انقلاب وارد این مرحله کرد که شیعه به ولایت اجتماعی برسد که آخرین مرحله پیش از ظهور است و این مرحله با انقلاب اسلامی و با تربیتی که امام راحل داشت، اتفاق افتاد.

وی گفت: پیش از انقلاب مردم ما ولایت داشتند و مجالس اهل بیت(ع) بر پا بود ولی مقدرات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور را کفر رقم می زد اما امام راحل در کشورمان ولایت اهل بیت(ع) را حاکم کرد و شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد.

این کارشناس مذهبی با بیان این که ولایت اجتماعی آخرین مرحله پیش از ظهور است، تصریح کرد: وقتی که حضرت ولی عصر (عج) ظهور می کنند، یاران کارآزموده ای می خواهند که افسران آن حضرت باشند که انقلاب ما درست کرد و باید مدیرانی پاکدست باشند که بتوانند حضرت را یاری کنند که آن مدیران در این دوران درست می شود؛ هر چند که دل همه مردم نسبت به آن مدیرانی که به انقلاب ضربه زدند، خون است؛ گناه این گونه مدیران که اعتماد به انقلاب را از بین بردند و نگاه به کدخدا داشتند، بخشودنی نیست و در سال های گذشته همّ و غمّشان این بود که غرب را برای ما الگو کنند.

وی افزود: ما در حرکت به سمت ظهور هستیم و انقلاب اسلامی ایران و اقدامات امام راحل و مقام معظم رهبری ولایت اجتماعی شیعه را جا می اندازند؛ ایرانیان طبق روایات اهل بیت(ع) زمینه سازان ظهور هستند و کار بزرگی در پیش داریم؛ ابلیس مسأله شیعه را رصد می کند و به دنبال تأخیر در ظهور هستند؛ شیطان موجود تخیلی نیست، بلکه موجود واقعی است که لشکر دارد و دائماٌ در تلاش است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: روایات متعددی هستند که با کلماتی همچون قوم سلمان و فارس و مشرق زمین، ایرانیان را زمینه سازان ظهور می داند؛ 19 دی ماه 1394 جمعی از مردم قم به دیدار رهبر معظم انقلاب رسیدند که ایشان سؤالی مطرح کردند اما پاسخ ندادند و فرمودند چرا در نهضت های گذشته ایران در 150 سال گذشته با این که مطالبه مردم حداقلی بود و به دنبال سرنگونی حکومت نبودند،، شکست خوردند و به استبداد خشن تر دچار شدند اما در انقلاب مطالبه حداکثری داشتیم و به دنبال سرنگونی حکومت شاه بودیم، انقلاب با گذشت این سال ها در منطقه ریشه دوانده و به قدرت بزرگی که یک طرف موازنه قدرت قرار گرفته، تبدیل شده است، حیف که این مشکلات اقتصادی نمی گذارد که این پیشرفت را ببینیم؛ چه شد که ما ماندیم و آن قیام ها و نهضت های قبلی نماندند و چه عنصری در این قیام بود که در دیگر نهضت ها نبود؟

وی گفت: در گذشته عنصر و محور ولایت و امامت برپا نبود اما این عناصر انقلاب اسلامی را نگه داشت؛ هشت سال جنگ جهانی علیه ایران بود و ایران با دست خالی جنگید و فتنه هایی اتفاق افتاد که حتی یکی از آنها می توانست انقلاب را سرنگون کند اما انقلاب اسلامی پابرجا ماند، هر چند که در این دوران یک دور همه مسؤولان کشور(اعم از شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی و ...) ترور و شهید شدند اما نخ تسبیح در نگه داشتن کشور که ولایت فقیه بود، حضور داشت و تمام توطئه ها و فشار ها را رد کرد که اگر شیعیان با همین روال پیش بروند، فشارهای دشمن ثمر نخواهد داشت. اما شیطان و دشمنان نمی خواهند این اتفاق رخ دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این که شیعه حول محور ولایت جمع شوند و قدرت درست کنند، برای شیطان و دشمن خطرناک است؛ اکنون شیعه در دنیا پرچم بلند کرده و دشمن در صدد مقابله و دشمنی با شیعه است.

پوششی/ انقلاب اسلامی شیعه را به ولایت اجتماعی رساند

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
سخنان ارزشمندی بود.
0
0