۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۹۷۲
افق فرهنگی در ایران قوی (۱)؛

جمعیت موضوع مهم پیش‌رو برای دولت سیزدهم است

جمعیت موضوع مهم پیش‌رو برای دولت سیزدهم است
حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اولویت جوانی جمعیت برای دولت سیزدهم گفت: بحث جوانی جمعیت، بحث زیرساختی مباحث فرهنگی ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت جوانی جمعیت در آینده پیش‌روی دولت سیزدهم گفت: بحث جوانی جمعیت، بحث زیرساختی مباحث فرهنگی ماست.

وی ادامه داد: بحث جمعیت و تحکیم خانواده، به‌عنوان محور کارهای فرهنگی با رویکردهایی مانند خانواده و اشتغال، خانواده و فرزندان، خانواده و روابط میان اعضای خانواده، بحثی است که در کمیسیون فرهنگی تصویب شده؛ اما باید ببینیم که دولت می‌تواند منابع مالی، شرایط، مسکن، اشتغال و ... آن‌ها را تأمین کند یا خیر؟

حجت‌الاسلام جلالی موضوع حمایت از کاربران فضای مجازی را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: این موضوع بحثی است که مجلس بخشی از کارهایش را انجام داده و امیدواریم در روزهای آینده به‌سرعت آن را قانونی و در اختیار دولت قرار دهد و امیدواریم با کمک دولت آقای رئیسی دنبال شود.

وی افزود: بحث اینترنت ملی، موضوع مهمی است که باید وزیر ارتباط این موضوع را دنبال کند؛ چرا که این مسأله یکی از کارهای مهمی است که در حوزه فرهنگی می‌تواند صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نیازمندی مباحث اقتصادی به پیوست‌های فرهنگی اظهار داشت: ما در کمیسیون فرهنگی و همچنین با توجه به انگیزه‌های آقای اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ که طرح و برنامه خوبی دارد، باید بتوانیم این موضوعات را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مباحثی مانند دفاع از حقوق شهروندی و حمایت از شهروندان در مسائل سلامت جسم و روان نیز وجود دارد که این موضوع یک بحث فرهنگی است؛ چرا که ما هم نیاز به سلامت جسمی و هم نیاز به سلامت معنوی داریم.

حجت‌الاسلام جلالی حمایت از محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات خانگی را یکی دیگر از اولویت‌های فرهنگی کشور دانست و توضیح داد: آن چیزی که امروزه تحت عنوان نگهداری از سگ و گربه در محیط منزل دنبال می‌کنند، در حقیقت نوعی حیوان آزاری است که آن حیوانات را از محیط اصلی زندگی خود جدا می‌کنند که نظم طبیعی زندگی آن‌ها بر هم می‌خورد.

وی ادامه داد: این افراد که خود را مدعی دفاع از حقوق حیوانات می‌دانند؛ اما این کارها دفاع از حقوق حیوانات نیست، اسلام بهترین دفاع را از حقوق حیوانات داشته است و ما باید بتوانیم با ساماندهی به حقوق حیوانات، به‌درستی از محیط زیست آن‌ها حمایت کنیم.

 

 

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات