۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۶۴۳
مجلس اعلای اسلامی عراق:

تعدی به اقتدار دولت از هرجناحی باشد، غیرقابل قبول است

تعدی به اقتدار دولت از هرجناحی باشد، غیرقابل قبول است
شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: «تعدی به اقتدار دولت از سوی هرجناهی باشد، مردود و غیرقابل قبول است».

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ حمودی در بیانیه ای اعلام کرد: «تعدی به جان عراقی ها و یا اقتدار دولت از سوی هر جناحی باشد، غیرقابل قبول است و باید در برابر ان ایستاد و هرگز اجازه تکرار ان را نداد زیرا باعث از دست رفتن دولت می شود».

وی به تحمیل حاکمیت قانون بر همگان دعوت کرد و از قوه قضائیه عراق خواست که نقش خود را در خصوص تحقیق درباره چنین تخلفاتی از تعدی به معترضان گرفته تا هدف قرار دادن منزل نخست وزیر، به صورت شفاف و با قاطعیت ایفا کند.

حمودی افزود: «هشدار می دهیم که شخصی سازی مسائل در فرایند سیاسی باعث تشدید آن و خالی شدنش از محتوای ولای ملی می شود».

وی تاکید کرد: «کمیسیون انتخابات باید مسئولیت های خود را بپذیرد و به قانون و تدابیر مشخص شده با شفافیت و شجاعت پایبند باشد و اعتراض ها و مشکلات مطرح شده از سوی جناح های سیاسی را که باعث بروز این مشکلات شده، نادیده نگیرد».

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان بیان کرد: «به همراهی با اقدامات کمیسیون انتخابات تاکید می کنیم و اجازه دخالت های خارجی از سوی هیچ طرفی را نمی دهیم».

بامداد امروز(یکشنبه) گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات