۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۹۷۶۰۷
حجت الاسلام کاظمی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

برنامه های هفته پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت

برنامه های هفته پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت
معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت ضمن تشریح برنامه های هفته پژوهش این مؤسسه از رونمایی 5 کتاب در هفته جاری با حضور آیت الله حسینی خراسانی خبر داد.

حجت الاسلام کاظمی معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسةاهل البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سابقه فعالیت­ های پژوهشی این معاونت گفت: مؤسسه دارالاعلام از سال 1389 کار خود را آغاز کرده که تنها مؤسسه ای است که تخصصا در نقد وهابیت و جریان های تکفیری و افراطی فعالیت دارد که در این چند سال با استقبال طلاب علوم دینی از روش و شیوه تحصیل مؤسسه، چندین شعبه مانند شعبه اهواز، فارس، مشهد و اصفهان نیز آغاز به فعالیت داشته و در این چند سال پژوهشگران و فارغ التحصیلان بسیاری را در عرصه نقد وهابیت و جریان های تکفیری تربیت نموده است. از جمله اقدامات معاونت پژوهش بکار گیری از فارغ التحصیلان در پروژه­ های کلان پژوهشی خود است که نتیجه آن تاکنون تألیف بیش از 100 عنوان کتاب بوده است.

معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام با این بیان که در حدود 60 جلد کتاب تا آخر سال رونمایی خواهیم داشت، اظهار کرد: در هفته پژوهش رونمایی از 5 کتاب از طرف این مؤسسه برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های هفته پژوهش این مؤسسه ابراز داشت: رو شنبه با آغاز هفته پژوهش نشست علمی در مؤسسه دارالاعلام برگزار می شود، روز یکشنبه آئین گرامیداشت هفته پژوهش را با سخنرانی عضو محترم شورای نگهبان آیت الله حسینی خراسانی داریم و در پایان رونمایی از 5 کتاب را خواهیم داشت، در این رونمایی از نویسندگان کتاب سراب توحید و مرز تکفیر نیر بهره مند می شویم که در خصوص تألیف خود سخنانی را ایراد خواهند داشت.

معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام با اشاره به برنامه های روز دوشنبه و سه شنبه هفته پژوهش گفت: دوشنبه دیدار با پیشکسوتان عرصه پژوهش در عرصه نقد وهابیت را داریم و روز سه شنبه دیدار پژوهشگران مؤسسه با مراجع تقلید را در برنامه خواهیم داشت.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به سفر علمی در روز چهارشنبه ادامه داد: چهارشنبه برای بازدید از دو مرکز علمی  به همراه برخی از پژوهشگران به تهران سفری خواهیم داشت که ان شاء الله بتوانیم همکاری های خوبی را با دو مرکز علمی دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه دفاع ملی داشته باشیم.

معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام با اشاره به فعالیت های پژوهشی مؤسسه دارالاعلام خاطرنشان کرد: تالیف کتب در موضوعات نقد وهابیت و جریان های تکفیری، دو نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی سلفی پژوهی و سراج منیر، ترجمه آثار نفیس در حیطه نقد وهابیت و  احیاء نسخ در موضوع نقد وهابیت از جمله فعالیت های پژوهشی این مؤسسه می باشد که در رونمایی روز یکشنبه کتاب «مصباح الانام» از همین نمونه احیاء نسخ می باشد./ت302/

ارسال نظرات