۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۹۸۹۷۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مسیحیان تابع واقعیت و نزدیک ترین ادیان به مسلمانان هستند

مسیحیان تابع واقعیت و نزدیک ترین ادیان به مسلمانان هستند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: رابطه و مودت مسیحیان که در قرآن از آنها به عنوان نصارا یاد شده با مسلمان خوب است و آنها حقیقت را قبول می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در دیدار پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی به وی، مسیحیان و جامعه ارامنه گفت: قرآن کریم نزدیکترین ادیان از اهل کتاب به مسلمانان را نصارا و پیروان حضرت مسیح(ع) معرفی کرده و علت این دوستی با مؤمنان را وجود دانشمندان و کشیشان خوانده که در برابر حق تکبر نمی ورزند.

وی به جنایات مستکبران عالم علیه بشریت اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از جنایتکاران عالم همچون سران تروریست آمریکا و قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی خود را مسیحی و تابع حضرت عیسی(ع) می دانند در حالی که مسیحی نیستند زیرا پیروان واقعی حضرت عیسی(ع) دست به جنایات نمی زنند و همچون مسیح(ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگرانند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: در بین مسلمین نیز افراد و گروههایی هستند که خود را مسلمان و پیروان حضرت محمد(ص) می دانند و با این عنوان جنایت می کنند در حالی که آنان نیز مسلمان پیرو پیامبر اسلام نیستند و در عمه ادیان اگر پیروان آن دین پیرو واقعی پیامبر خود باشند هیچ وقت شاهد فساد و جنایت در عالم نخواهیم بود.

وی با اشاره به اوصاف حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) در قرآن کریم و چگونگی ولادت حضرت عیسی(ع) و سخن گفتن وی در گهواره اظهار کرد: همانطور که در آیات قرآن کریم آمده خداوند انجیل را قبل از تولد حضرت عیسی(ع) به وی عطا کرده و چگونگی ولادت ایشان بهترین دلیل برای قدرت، علم، احاطه و یکانگی خداوند است.

امام جمعه اصفهان، اسقف کاشچیان را به مطالعه قرآن کریم خصوصا بخشهایی که مربوط به حضرت مریم و عیسی(ع) است توصیه کرد و گفت: بخشهایی از معرفی این دو بزرگوار در قرآن کریم نسبت به انجیل جامع تر است زیرا در این کتاب الهی بطور کامل به آن حضرت و بشارت او درخصوص آمدن پیامبر اسلام(ص) اشاره شده است.

آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه تحقیق در دیگر ادیان کاری پسندیده است، تصریح کرد: قرآن معجزه ابدی آخرین پیامبر اسلام است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته است و نسبت به معجزات دیگر پیامبران معجزه ای جاودان است و با خواندن و تدبر در قرآن می‌توان فهمید که تا قیامت هیچ عرب و عجمی حتی ادیبان آنها نیز نمی‌توانند چنین کتابی بنویسند یا سوره‌ای بیاورند.

در ادامه این دیدار اسقف سپیان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: حضور ما در کنار برادران مسلمان باعث افتخار و خرسندی است.

اسقف کاشجیان افزود: ما همیشه در دعاهایمان دعاگوی شما هستیم و دعا به درگاه خداوند را به دعای مسلمین متصل می کنیم و همیشه در عبادتهای خود برای خدمتگذاران این کشور و استان دعا می‌کنم تا خداوند حافظ و نگه‌دار آنها باشد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به اینکه اکنون آب و زاینده‌رود مهمترین مساله در استان است گفت: در این رابطه از خداوند می‌خواهیم که طبیعت را با بارش باران با ما همراه کند و کشور را مورد برکت قرار دهد و امید است این معضل به صورت خاص و معجزه حل شود.

وی نیز در این دیدار با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و از پیشنهاد آیت الله طباطبائی نژاد در مطالعه قرآن کریم استقبال کرد .

در پایان این دیدار کتاب قرآنی به پیشنهاد پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با دست‌نوشته امام جمعه اصفهان به اسقف سپیان کاشجیان اهدا شد تا به مطالعه و تحقیق و تفحص در این کتاب آسمانی بپردازد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات