۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۹۹۰۹۰
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:

علامه مصباح در تمام مسائل مطیع امامین انقلاب بود

علامه مصباح در تمام مسائل مطیع امامین انقلاب بود
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: علامه مصباح یک لحظه از ولایت جدا نشد و در عصر امامین انقلاب، لحظه ای قطع ارتباط با ولایت فقیه نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی، انقلابی و مبارزاتی علامه مصباح گفت: در مباحث مهم اعتقادی، کلامی و فلسفی این شخصیت بزرگ خدمات علمی بسیاری در داخل کشور داشت؛ مرحوم آیت الله مصباح یزدی این علامه بزرگوار از قبل پیروزی انقلاب در داخل و خارج از کشور نقش اساسی در تبیین مبانی اسلام ناب محمدی داشت.

وی علامه را در ابعاد مختلف علمی پاسخگوی نسل فرهیخته داخل و خارج از کشور برشمرد و اظهار کرد: این شخصیت بزرگوار وقتی در دانشگاه های خارج از کشور حضور پیدا می کرد عظمت می آفرید و انسان از گزارشات علمی این عالم بزرگ بهت زده می شد که این فرد چه شخصیت با عظمتی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به خدمات شایسته علامه مصباح ابراز کرد: علامه خدمات شایسته ای در همه سکوها و کرسی های علمی داخل و خارج از کشور داشت.

وی با اشاره به بصیرت آیت الله مصباح تصریح کرد: علامه مصباح یک لحظه از ولایت جدا نشد و در عصر امامین انقلاب، لحظه ای قطع ارتباط با ولایت فقیه نداشت و در مسائل ریز و درشت مطیع امر ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به ترور شخصیتی علامه توسط دشمنان نظام خاطرنشان کرد: دشمن برای تمام ابعاد و اقشار جامعه ما نقشه کشیده است، اگر کسی فکر کند که استکبار و دشمنان نظام آسوده نشسته اند، اشتباه می کند، مطمئنیم هرچه شخصیت افراد در حفاظت مردم در مقابل هجمه دشمن تاثیرگذارتر باشد، به همان اندازه دشمن بیشتر سرمایه گذاری می کند.

وی افزود: هر چه شخصیت انسان برای حفظ اسلام اثرگذارتر باشد، بیشتر در تخریب او کار خواهد شد، انتظار داریم در دنیای امروز و این فضای مجازی و گسترده ای که ایجاد شده، مسئولین فرهنگی و کسانی که فعالیت های تبلیغی و رسانه ای دارند مردم را با مباحث سیاسی و اجتماعی با بصیرت کنند یعنی مردم متوجه ابعاد دشمنی دشمنان این نظام اسلامی شوند.

استاد درس خارج حوزه گفت: اگر بصیرت مردم تقویت شود، تحرکات شوم دشمن بی تاثیر خواهد شد، به هر صورت شهدایی همچون، بهشتی، اشرفی، صدوقی و علامه مصباح شخصیت هایی بودند که با جان و دل و با قاطعیت از نظام اسلامی، امام و انقلاب دفاع کردند و به همین اندازه دشمن برای تخریب این شخصیت های تاثیرگذار سرمایه گذاری کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا ما به دنبال آنچکه امام ایجاد کرد و امروز سکاندار انقلاب از آن دفاع می کند باشیم و تا زمانی که از اسلام ناب دفاع کنیم دشمن دست از خصومت، خشونت و نقشه های شوم خود بر نخواهد داشت، ما باید به دشمن نشان بدهیم که این انقلاب و نظام تا زمانی که علم را به دست امام عصر (عج) دهد پای انقلاب و زحمات علما و شهدا خواهد ایستاد.  

ارسال نظرات