۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۰۸۱۵۸
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

امر به معروف را باید از ادارات شروع کرد / لزوم تشکیل شعب قضایی امر به معروف

امر به معروف را باید از ادارات شروع کرد / لزوم تشکیل شعب قضایی امر به معروف
حجت الاسلام خان محمدی گفت: در راستای حمایت از آمران به معروف فعالیت های صورت گرفته که از همین رو پیشنهاد تشکیل شعب قضایی امر به معروف را داده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جریان بازدید از ساختمان مرکزی خبرگزاری رسا، گفت: در حال حاضر در جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمن قرار داریم که با بیش از ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان فعالیت‌هایی علیه جمهوری اسلامی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: فضای مطالبه گری در کشور ایجاد شده است و اگر پرچم مطالبه گری توسط دلسوزان انقلاب برداشته نشود توسط عناصر ناهمسو دنبال می‌شود؛ اساسی‌ترین رویکرد‌های خبرگزاری رسا و سایر رسانه‌های انقلابی می‌تواند حول مطالبه گری باشد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: شبکه‌های معاند آموزش‌هایی حرفه‌ای در مقابله با امر به معروف و نهی از منکر تهیه و توزیع کرده است؛ مردمی که فیلمی را در فضای مجازی برای شبکه‌های معاند می‌فرستد باید بداند این جرم است و رسانه‌ها می‌توانند به آن ها یادآوری کنند.

وی تصریح کرد: برخی از خطبا نقد‌هایی به ستاد وارد داشته اند که ستاد امر به معروف نیز از این نقد‌ها استقبال می‌کنند، اما فردی که برنامه‌های ستاد را ندیده است و از اقداماتی که قابلیت رسانه‌ای ندارد نیز خبر ندارد نمی‌تواند نقد دقیقی داشته باشد؛ جلسه‌ای با اتاق اصناف داشته ایم در خصوص تولید و توزیع البسه نامتعارف که اصناف در این خصوص می‌گوید توزیع کننده است.

حجت الاسلام خان‌محمدی با بیان اینکه در خصوص مقوله حجاب یا باید به طور کلی آن را رها کرد و یا اینکه به طور جدی برای آن برنامه ریزی کرد، گفت: من صحبت‌های زیادی داشته ام، اما هر زمان که در خصوص مقوله حجاب سخنی داشته ام توپخانه شبکه‌های بیگانه آن را بازتاب داده و عملیات کرده است، اما مسأله‌ای مانند گشت ارشاد مدیران را انجام داده ایم که بازتابی توسط بیگانگان نداشته است.

وی با اشاره به مقوله گشت ارشاد مدیران گفت: ۴۰ پرونده ذیل گشت ارشاد مدیران به دست ستاد داشته ایم که به پیگیری قضایی و دستگیری متخلفین انجامیده است و گزارشات مردمی را در این خصوص پیگیری می‌کنیم؛ شعب ویژه امر به معروف را پیشنهاد کرده ایم که در محافل قضایی ایجاد شود تا پرونده‌های امر به معروفی به طور تخصصی پیگیری شود و این در راستای حمایت از آمرین به معروف است.

سخنگوی ستاد امر به معروف اظهار داشت: تشکل‌های مردمی که حول امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند و از ستاد مجوز بگیرند اگر به مشکلی برخورد کردند ستاد می‌تواند حمایت قضایی داشته باشد؛ دوره‌های آموزشی ستاد برگزار شده که بیش از ۲۰ هزار نفر در آن شرکت کرده اند که تعداد زیادی افراد تحصیل کرده حضور داشتند.

وی ابراز داشت: برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند تجمل گرایی و اشرافیت را صدا و سیما و رسانه‌های تصویری گسترش می‌دهند برای مثال فیلم‌های شبکه نمایش خانگی توسط ساترا و ارشاد مجوز می‌گیرد؛ به بلاگر‌هایی که دوربین مخفی ضبط می‌کردند تذکر دادیم و همچنین کسانی که صفحات بزرگ داشته اند در صورت ناهنجاری تذکر داده ایم؛ یکی از برند‌های معروف یک تبلیغ نامتعارفی داشت که از ستاد تذکر گرفت.

حجت الاسلام خان‌محمدی گفت: با ۶۰ درصد کارخانه‌های الکل سازی ۱۰۰ درصد نیاز جامعه تأمین می‌شود چرا باید کارخانه‌های جدیدی احداث شود و به نظر می‌رسد برخی از این تولیدات استفاده خوراکی پیدا می‌کند؛ واردات مشروبات الکی به مقصد‌های مشهد، قم و شیراز مستقیما صورت می‌گیرد که نشان از برنامه ریزی فرهنگی برای این شهر‌ها دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه‌های ستاد امر به معروف فقط در حجاب خلاصه نشده بلکه مقوله محیط زیست نیز از کارگروه‌های جدی ستاد است؛ نمی‌شود که در وسط یک پارک در تهران مأموری به حجاب خانمی تذکر دهد، اما کارمند قوه قضائیه در محل کارش حجاب درستی نداشته باشد؛ طرح تذکر به پوشش و حجاب را در خود ادارات تشکیل داده ایم و سعی کرده ام نقش خود حاکمیت را در آسیب‌ها پر رنگ کنیم.

ارسال نظرات