۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۶۱۵
حجت الاسلام حیدری کاشانی تبیین کرد؛

ویژگی های یاوران امام زمان

ویژگی های یاوران امام زمان
خراسان رضوی - حجت الاسلام حیدری کاشانی در جمع طلاب ودانشجویان دانشگاه رضوی به بیان ویژگی های یاوران حضرن مهدی(عج) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی در مسجد میرزا جعفر در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه رضوی ضمن تفسیر آیه 54 سوره مائده، ویزگی های یاوران امام زمان(عج) را تبیین کرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: حدیث عشق و دلدادگی به امام زمان و بقیه ائمه اطهار باید هدفمند شود و راه آن بیان تفاسیری است که حب به آن حضرت را در بین محبین و عشاق ایشان بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده گفت: این آیه مبارکه در مورد اصحاب حضرت صاحب الزمان است که در آن خداوند به ویژگی های یاوران آن حضرت می‌پردازد.

وی افزود: ویژگی اولی که قرآن کریم به اصحاب حضرت حجت نسبت داده، این است که خدا را دوست می‌دارند و خدا هم به آنها عشق می‌ورزد. بر این اساس وقتی انسان عاشق خدا شد در راه او جهاد می‌کند و برای دیدار او تلاش کرده و با دشمنان و نیز نفس خود مبارزه می‌کند.

سخنران هیئت میثاق با ولایت دانشگاه رضوی گفت: ویژگی دوم مهدی یاوران خضوع و خشوع در برابر مؤمنین است  نه به نیت اینکه شخصیتی دارند و شانیتی! خیر به دلیل این که آنها به خداوند مؤمن هستند و در برابر مؤمنین تواضع می‌کنند.

وی افزود: ویژگی بعد سلوک عزتمندانه است زندگی و مجموعه رفتار و کردار آنها بر اساس عزت است و دیگر  ویژگی یاران امام زمان(عج) زندگی و طی طریق مجاهدانه است  حال چه مجاهده با نفس و چه اینکه در میدان نبرد در جنگ با دشمن به جهاد بپردازد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان آخرین ویژگی اصحاب آخر الزمانی امام زمان(عج) را سلوک شجاعانه عنوان کرد که آنها در این مسیری که قدم بر می دارند از هیچ چیز غیر از خدا هراس ندارند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات