۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۰۷۶۳
معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری؛

قدرت بازدارندگی دشمنان مدیون اندیشه‌های دفاعی رهبری است

قدرت بازدارندگی دشمنان مدیون اندیشه‌های دفاعی رهبری است
خراسان رضوی - رییس دانشگاه رضوی با اشاره به اشراف به مسائل و نگاه علمی امام خامنه ای، عمق استراتژیک وضعیت دفاعی و بازدارندگی دشمن را مدیون اندیشه های دفاعی ایشان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط رییس دانشگاه رضوی در جلسه معارفه اعضای ستاد استانی اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی در سالن جلسات دانشگاه رضوی بیان داشت: برگزاری این همایش کار ارزشمند و خوبی است چرا که مقام معظم رهبری اشراف به مسائل و نگاه علمی ویژه ای دارند.

وی افزود: ایشان شخصیت علمی بی نظیری است که در هر حوزه که وارد شده و اظهار نظر کردند انصافا ارزش کار کردن و دنبال کردن موضوع را دارد.

وی ادامه داد: ما نمونه های آن را در موضوعات مختلف دیدیم بحث اندیشه های قرآنی ایشان را مشغول هستیم حقیقتا مباحث علمی است وقتی این مباحث را مطرح کردند در حدود 33 سال سن داشتند که چنین دیدگاه هایی بیان شده است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: مباحثی را که از اساتید خود چند دهه بعد به عنوان مباحث نو آموختیم، اکنون که درگیر مباحث اندیشه قرآنی ایشان شدیم و تفسیرشان را شکافتیم می بینیم در حضرت آقا درسال های دهه 50 این مباحث را طرح و بر مبنای آن تفسیر ارائه کرده که انصافا مباحث علمی و دقیقی است.

وی  افزود: در حوزه دفاع هم که بررسی می کنیم در زمینه مقاومت پیشرفت داریم قطعا این توفیق مدیون اندیشه دفاعی ایشان بوده که ابراز کرده و برمبنای آن برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در اطراف ما به رغم  وجود جنگ و درگیری ها و مشکلاتی که شاهدیم در جزیره امنی به سر می بریم که اگر این اندیشه نبود معلوم نیست سرنوشت ما و حوزه مقاومت چه می شد.

معاون بین الملل بعثه رهبری بیان داشت: عمق استراتژیک وضعیت دفاعی و شرایطی که دارد با قدرت به بازدارندگی رسیده که دشمنان به خود اجازه شروع جنگ نمی دهند چون در یک ابهامی هستند یا عمق را نمی دانند یا هم خوب می دانند که نمی توانند با ورود به این مقوله از آن خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه واکاوی اندیشه های ایشان در این حوزه ارزشمند و مهم است گفت: با توجه به درگیر بودن در حوزه اندیشه های قرآنی حضرت آقا آسیبی که در این قسمت است در مباحث دفاع کمتر اتفاق می افتد چرا که عده ای از بزرگان هم وارد این مباحث شده و دیدگاه هایی را مطرح کرده اند اما وقتی به عمق آن ورود می کنیم می بینیم این فرمایش ربطی به اندیشه حضرت آقا ندارد!

وی افزود: این اتفاق در مباحث دفاعی نیفتاده که به بهانه اندیشه دفاعی حضرت آقا وارد مقوله ای که به همایش ربط ندارد بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیاط بیان داشت: حقیقتا در حوزه مقالات و هرچه که می نویسند تبیین و برکشیدن خود این اندیشه است که یک اندیشه اسلامی قرآنی بزرگی بوده و این ویژگی شبیه اندیشه های شهید مطهری است.

وی افزود: در این افکار و اندیشه ها نه ذره ای درآن التقاط است و نه حرف های بیخود! وقتی هم که واکاوی می شود می بینیم منبع و منشاء اصلی و آبشخور اساسی آن کتاب و سنت است و از دل همین افکار به دست می آید که ایشان تربیت شده این مکتب است.

وی ادامه داد: اینجا در قالب اندیشه های ایشان ارزش کلیت دیدگاه دفاعی اسلام خودش را نشان می دهد که چقدر با قدرت و کارا و مفید است.

رییس دانشگاه رضوی در پایان گفت: توجه به ظرفیت استان هم در این همایش کار بسیار خوبی است استان خراسان ظرفیت بالایی در این حوزه دارد و می توانئد نقش خوبی ایفا کند مراکز متعدد علمی در اینجا وجود دارد اعم از دانشگاه ها و حوزه علمیه که می توانند در زمینه غنی شدن این همایش که کار بسیار ارزشمندی است کمک کنند.

گفتنی است در پایان حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری حکم ریاست ستاد استانی اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای را به امضای حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر صدری، رییس اولین همایش بین المللی تبیین اندیشه های امام خامنه ای مد ظله العالی دریافت کرد.

جواد رستمی
ارسال نظرات