۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۱۲۱۰۷
نیم‌نگاهی به عملکرد دفتر تبلیغات(۱۰)؛

ضرورت توجه نهادهای حوزوی به عرصه فیلم‌سازی

ضرورت توجه نهادهای حوزوی به عرصه فیلم‌سازی
یکی از فیلمسازان حوزوی خطاب به رئیس دفتر تبلیغات در خصوص فیلمسازی دینی گفت: هیچ نهاد حوزوی حوصله صبر و خرج ندارد تا به یک دستاورد و جریانی در حوزه فیلم دینی بپردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیدمهدی میرغیاثی از هنرمندان حوزوی در نشست صریح و صمیمی با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تشکر از خبرگزاری رسا بابت تشکیل این جلسه گفت: با دفتر تبلیغات کار کرده ام و سی سال است که در هنر‌های نمایشی ورود کرده فارغ التحصیل صدا و سیما هستم و سعی کردم رشته‌های مختلف کارم را مثل تهیه کنندگی به طور تخصصی یاد بگیرم.

وی با اشاره به تولید ۶۵ فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند در کارنامه خود، ادامه داد: فیلم سخت شیرین، تولید مرکز خدمات بود که اولین بار حوزه علمیه نام خود را پای یک فیلم داستانی زد و تمام جوانب با موضوع خانواده طلاب انجام گرفت و معبری در این زمینه باز شد.

گزارش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

این مستندساز حوزوی اظهار داشت: فیلنامه سریال پرده نشین خروجی طلاب فیلم نامه نویس بود؛ بعد از این همه سال در حوزه رسانه کار کردم و فکر می‌کنم سرمایه‌ای هستم که جمهوری اسلامی برای من هزینه کرده است، اما احساس می‌کنم الان کارایی ندارم و باید خودم را بازنشست کنم؛ ۹۰ درصد فیلم‌های که ساختم دینی بوده و در حوزه‌های دیگر ورود نکردم و با این همه تجربه برای دوستان رسانه‌ای هیچ جایی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: حرف حوزه را فقط خود حوزوی‌ها می‌توانند بزنند و باید بزنند و نهاد‌های انقلابی مثل اوج و حوزه هنری حرف دینی را صریحا نمی‌زنند، چون اولویتشان نیست حرفی که از بطن حوزه در قالب رسانه باید آورده شود کار خود حوزوی‌ها است؛ سال‌ها غافل بودیم در رسانه فیلم، که هنر صنعت است و هزینه و بودجه دخالت مستقیم دارد هیچ نهاد حوزوی حوصله صبر و خرج ندارد تا به یک دستاورد و جریانی در حوزه فیلم دینی بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پاسخ گفت: ما در دفتر تبلیغات معاونت رسانه‌ای و فضای مجازی راه اندازی کردیم و به معاون خودم هم گفتم که نسبت به بخش رسانه راضی نیستم؛ کسانی که خاک صحنه را خوردند، یک بسته از کار‌هایی که فکر می‌کنند می‌توان انجام داد را به ما پیشنهاد دهند؛ البته چیزی باشد که در توان ما باشد، چون به علت رقابت‌های ناسالمی که توسط VOD‌ها شکل گرفته است کلا کسی نمی‌تواند وارد شود.

از شما می‌خواهم با توجه به فضای مقدورات حوزوی، به شکل پلکانی یک برنامه یک ساله با حریم بودجه‌ای و مدت زمانی مشخص مدون کنید و من نیز حمایت می‌کنم؛ بازنمایی وجوه مثبت حوزه باید توسط حوزویان شکل بگیرد.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات