۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۱۴۷۵۵
معرفی کتاب؛

دو اثر ماندگار آیت الله صافی در موضوع غدیر و ولایت امیرالمومنین

دو اثر ماندگار آیت الله صافی در موضوع غدیر و ولایت امیرالمومنین
کتاب «پرتوی از فضائل امیرالمومنین (ع) در ۱۱۰ حدیث اهل سنت و پیام غدیر» دو اثر ماندگار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در موضوع ولایت و عید ولایت است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفتن و نوشتن درباره شخصیتی که برتر از وصف، بالاتر از اندیشه و بالاتر از جوهر کلام است و فضائل و مناقب ارزنده اش به قدری زیاد و فراوان دارد که قابل احصا و احاطه نیست کاری بس دشوار بلکه بدون هدایت خداوند سبحان غیر ممکن است خصوصا اگر آن شخصیت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام باشد که پیامبر خدا فرمود «ای علی جز خدا و من کسی تو را آن سان که شایسته است، نشناخت».

کتاب پرتوی از فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام در حدیث مشتمل بر ۱۱۰ حدیث از کتب اهل سنّت درباره شخصیت عظیم امیرالمومنین علیه السلام و فضائل آن حضرت و کتاب (پیام غدیر) مشتمل بر مقالات، پیام‌ها و متن بیانات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره غدیر و فضائل حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، دو اثر ماندگار غدیری به قلم مرجع فقید حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است.

در بخشی از کتاب پرتوی از فضائل امیرالمومنین در 110 حدیث از اهل سنت می خوانیم:

از ابن عباس روایت شده که گفت رسول خدا به عبدالرحمان عوف فرمود: ای عبدالرحمان! شما ملازمان و همراهان من هستید و علی بن ابیطالب از من است و من از او هستم او باب علم من و وصی من است.

او و فاطمه و حسن و حسین بهترین اهل زمین هستند در اصالت و شرافت و کرامت.

در حدیث دیگری رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم فرمود: هرکس از من پیروی نماید، در حقیقت از خدا فرمان بری کرده است، هرکس نافرمانی من کند، در واقع نافرمانی خدا کرده است و هرکس از علی علیه السلام اطاعت کند در حقیقت از من پیروی کرده و هرگز از علی علیه السلام نافرمانی کند از من نافرمانی کرده است.

این کتاب توسط نشر دفتر حضرت آیت اله صافی گلپایگانی در 200 صفحه به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمود احمدى
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
بسيار عالى. دستتون درد نكنه خداوند روح ان مرجع بى بديل نابغه را با مواليانش محسور فرمايد.
0
0