۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۲۸۷۳۵
کتاب‌نما؛

کتاب منشور معارف انقلاب اسلامی

کتاب منشور معارف انقلاب اسلامی
دیدگاه‌های امامین انقلاب در طی سالیان متمادی از سال ۴۲ تا امروز مبتنی بر اصولی مشترک و ثابت استوار است، که در این کتاب می‌توان این موضوع را به‌وضوح مشاهده کرد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، چگونه ممکن است پس از گذشت چهل‌سال از انقلاب اسلامی، هنوز نظام جمهوری اسلامی، از آن مسیر مستقیمی که در آغاز پیش گرفت، منحرف نشده باشد؟ با کدام شاخص‌ها می‌توان هم‌جهت بودنِ جمهوری اسلامی را با مسیری که به رهبری امام خمینی(رضوان‌الله‌علیه) آغاز شد سنجید؟

 چه‌بسا بتوان گفت که بهترین پاسخ به این سؤال، آن پیامِ مفصّل و پرنکته‌ای است که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در اولین سالگرد رحلت امام خمینی(قدِّس‌سرُّه) منتشر کردند. ایشان در آن پیام، مهم‌ترین خطوط و مشخّصه‌های مسیری که انقلاب اسلامی در آن حرکت می‌کند را ترسیم کردند.کتاب «منشور معارف انقلاب اسلامی» علاوه‌بر انتشار متن کامل آن پیام، به شرح فقرات کلیدیِ آن براساس دیگر بیانات دو امامِ انقلاب پرداخته است.

اینکه دیدگاه‌های دو امامِ انقلاب در طی سالیان متمادی از سال ۴۲ تا امروز مبتنی بر اصولی مشترک و ثابت استوار است، نشان از اصالت این مسیر از ابتدا تا امروز دارد که در این کتاب می‌توان این موضوع را به‌وضوح مشاهده کرد.

کتاب پیش رو حاوی متن پیام امام خمینی (ره)  در بخش اوّل  و ضمیمه‌ی گزیده‌ی بیاناتی از حضرت امام خمینی‌قدس‌سرّه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌دام‌ظلّه بر اساس محورهای دوازده‌گانه پیام  در بخش دوّم  است. این گزیده‌ها هم نشان دهنده ی ثبات اندیشه و مبانی فکری و سیاسی انقلاب و نظام اسلامی در طول نزدیک به چهاردهه پس از پیروزی است، و هم تبیین‌کننده‌ی معارف انقلاب اسلامی از زبان این دو امام و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی می‌باشد.

این مجموعه، منشور معارف انقلاب اسلامی‌ست برای همه کسانی که در مسیر تعالی جامعه، استقرار روز‌افزون نظام و توفیق حرکت بیداری اسلامی در سطح جهان اسلام احساس مسئولیّت می‌کنند و نیز همه کسانی که میخواهند اندیشه‌های راهبردی انقلاب اسلامی را دریابند. این اثر بخصوص برای نسل جوان و فرهیخته ما که خود را امانتدار بار مسئولیّتی می‌دانند که انقلاب و نظام بردوش آنان نهاده است و در مقاطع مختلف به حمایت و تلاش و مجاهدت برای استمرار و استقرار انقلاب و تعالی نظام اسلامی اهتمام دارند، یک منبع مختصر و گویا است.

امروز بازخوانی این پیام تاریخی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌ (مدظلّه العالی) یک نیاز ضروری است تا به‌عنوان منشور فکری و سیاسی نظام مورد توجّه و بهره‌برداری قرار گیرد و ابعاد گفتمان نوین اسلامی را ترسیم نماید.

کتاب منشور معارف انقلاب اسلامی

ارسال نظرات